رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ادامه ریاست موروثی در سازمان صنایع استان تهران/ صادقی دوباره به جای قبلی بر می گردد!

12:48 - 16 دی 1396
کد خبر: ۳۸۴۰۷۸
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در حالی در سالهای اخیر بین 2 نفر دست به دست می شود که اصلا مشخص نیست وزیری که خود در دوران جوانی به مدیریت بخش های مختلف رسیده چرا هیچ نگاه مثبتی به جوانگرایی در این عرصه ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، باز هم خبر رسید که در یک جا‌به‌جایی معمول، صادقی به ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران منصوب شده و جای مس فروش در این پست را خواهد گرفت.

جا به جایی که حداقل در 10 سال گذشته به یک روال عادی تبدیل شده و رصد ریاست های این چند سال سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نشان می دهد یا صادقی در این منصب بوده و یا مس فروش.

انتخاب مجدد مدیران قبلی این سازمانها چند نکته و سوال قابل تامل را به همراه دارد، اول آنکه این مدیران اگر نوآوری، خلاقیت و یا دست آورد ویژه ای در آن جایگاه داشتند چرا تغییر کردند و اصلا چرا در مدت زمان های طولانی که در این پست قرار داشتند چرا برنامه های خود را پیاده سازی نکردند؟

دوم آنکه آیا واقعا مدیران آگاهتر و جوانتر برای این پست در کشور وجود ندارد که هر بار وزیران صنعت، معدن و تجارت انتخابشان برای استان تهران حول این 2 نفر می چرخد؟

از آن جالبتر اینکه صادقی در شرایطی به استان تهران بر می گردد که پیش از این معاون اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت بوده است و در چارت سازمانی قطعا در حال حاضر پست پایین تری را قبول زحمت می کند و با چند پله سقوط از نظر جایگاه سازمانی دوباره به سازمان صنایع استان تهران بر می گردند.

گفتنی است صادقی با ادغام وزارت خانه های بازرگانی و صنایع و معادن، ریاست دو سازمان بازرگانی و صنایع و معادن استان تهران با نام جدید صنعت، معدن و تجارت در تاریخ 90.6.20 به عهده گرفت و تا سال 93 در این جایگاه خدمت کرد و در تاریخ 93.10.27 جای خود را محمدرضا به مس فروش داد.

حال یک منبع آگاه در وزارت صنعت به خبر داده است فردا تودیع و معارفه این 2 رییس برگزار می شود و مجددا صادقی کلید سازمان صنایع، معادن و تجارت استان تهران را از مس فروش پس می گیرد.

جالبتر ماجرا هم اینجا بود که خود مس فروش هم در دوره های مختلف و با حضور وزرای مختلف در وزارت صنایع سابق و وزارت صنعت، معدن و تجارت فعلی، بارها به عنوان رییس به این سازمان رفته و دوباره برکنار شده است.

حال باید دید وزیری که خود در دوران جوانی پست های مدیریتی را تجربه کرده چرا بیشتر معاونان و مدیران مجموعه خود را از افراد بازنشسته و مسن تر انتخاب می کنند و شعار جوان گرایی در وزارت صنعت، معدن و تجارت چه زمانی اجرایی خواهد شد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *