اختصاص بوستان گفت و گو یا خیابان ملت برای بیان اعتراض و گفت و گو / تهیه منشور حقوق شهروندی در شورای قبلی

10:00 - 12 دی 1396
کد خبر: ۳۸۲۹۵۸
عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران گفت: در شرایطی که ریاست جمهوری اعلام حق اعتراض را به رسمیت شناخته است، می‌توانیم مکانی مانند بوستان گفت و گو یا خیابان ملت را به محلی برای بیان اعتراضات اختصاص دهیم.

اختصاص بوستان گفت و گو یا خیابان ملت برای بیان اعتراض و گفت و گو / تهیه منشور حقوق شهروندی در شورای قبلیبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، احمد مسجد جامعی در سی و پنجمین جلسه شورای شهر تهران گفت: سندی به عنوان منشور حقوق شهروندی در شهر تهران موجود است.

وی افزود: این روز‌ها بحث زیادی در رابطه با حقوق شهروندی مطرح می‌شود و این در حالی است که در سال ۹۴، منشور حقوق شهروندی در شورای شهر تهیه شده
بود.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم توجه به سند منشور حقوق شهروندی اظهارکرد: در برنامه ۵ ساله سوم شهرداری، سند منشورحقوق شهروندی باید مورد توجه قرار گیرد.

مسجد جامعی با اشاره به اعتراضات اخیر در شهر تهران تصریح کرد: ریاست جمهوری اعلام حق اعتراض را به رسمیت می‌شناسد و در این شرایط بایدشرایط و امکاناتی تهیه شود که این حق در جای خود قرار گیرد.

وی ادامه داد: در بحث مجوز اعتراضات، وزارت کشور تصمیم گیرنده است، اما باید برای این انتقاد و اعتراض یک بستر فراهم شود.

عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران با بیان اینکه " باید فضایی را برای گفت و شنود در شهر فراهم شود" خاطرنشان کرد: اکنون که وزیر کشور و ریاست جمهوری به موضوع بیان اعتراضات اعتقاد دارند.باید مکانی برای این اعتراضات در نظر گرفته شود.

مسجد جامعی افزود: خیابان ملت و یا بوستان گفت و گو می‌تواند به عنوانمکانی برای بیان اعتراضات شهروندان تبدیل شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *