باید چارچوب تفریحات و سرگرمی‌های مجازی برای نسل جوان تبیین گردد

10:24 - 12 دی 1396
کد خبر: ۳۸۲۷۵۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: جوانی، دورانی سرشار از انرژی، هیجان و احساس است و باید راه‌هایی برای تخلیه این انرژی‌ها در نظر گرفت.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از دادگستری کل استان یزد، محمدرضا حبیبی رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: جوانی، دورانی سرشار از انرژی، هیجان و احساس است و باید راه‌هایی برای تخلیه این انرژی‌ها در نظر گرفت.

رئیس کل دادگستری استان یزد  در نشست ستاد دیه استان یزد بیان کرد: باید به سلایق جوانان احترام گذاشت و چارچوب‌های شرعی و عرفی جامعه را به آنان معرفی کرد.

حبیبی تصریح کرد: امروز نمی‌توان صرفاً منع و ممنوعیت را برای جوان سرشار از انرژی تعریف کرد، بلکه باید ضمن ترسیم خطوط قرمز اجتماعی که بر مبنای شرع، عرف و فرهنگ شکل گرفته است، فضای تفریح و سرگرمی شرعی و حلال را برای آنان تدارک دید.

وی با بیان اینکه جهان بینی و احساسات یک جوان و نوجوان با افراد میانسال و سالمند متفاوت است، بیان داشت: فُضلا و عُلما باید با شناخت علمیِ مبانی دینی و اعتقادی، بر اساس نوع فکر، اندیشه، شور و شوق جوانی، چاچوب‌های مناسب را به نهاد‌ها و سازمان‌های متولی جهت ایجاد بستر تفریحات سالم ارائه دهند، زیرا اگر این اقدام صورت نگیرد، بی تردید جمع زیادی از آنان جذب محیط‌های آلوده اخلاقی و فاسد می‌شوند.

این مقام قضایی در ادامه برنامه‌های فرهنگی ستاد دیه را یکی از زمینه‌های مناسب دانست و گفت: می‌توان در بزرگداشت اعیاد مذهبی و دینی، برنامه‌های شاد و مفرح با رعایت معیار‌های اسلامی تدارک دید تا هم اهداف خیرمندانه ستاد دیه و سایر نهاد‌های خیِّر محقق شود و هم فضایی برای تخلیه احساسات جوانان مهیا گردد.

حبیبی ضمن تشکر از صدا و سیما در مشارکت در برنامه‌های مناسبتی گذشته با هدف جمع آوری کمک‌های مردمی، ابراز داشت: برای سال جاری نیز می‌توان با استفاده از ظرفیت صدا و سیما و سایر رسانه‌ها در جهت تحقق اهداف خیرمندانه این نهاد برنامه ریزی کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *