رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

90 درصد صنایع کشور کوچک و متوسط هستند

10:07 - 11 دی 1396
کد خبر: ۳۸۲۶۳۴
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه 90 درصد صنایع کشور کوچک و متوسط هستند، گفت: 96 شهرک صنعتی در کشور وجود دارد که بیش از 700 مورد آنها فعال هستند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، صادق نجفی در نشست خبری صبح امروز با بیان اینکه 90 درصد صنایع کشور کوچک و متوسط هستند، تصریح کرد: 96 شهرک صنعتی در کشور وجود دارد که بیش از 700 مورد آنها فعال هستند.

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت افزود: اولویت ما درحال حاضر صنایع کوچک و به ظرفیت رساندن صنایعی است که با ظرفیت کامل کار نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه ۱۰۰ هزار واحد در شهرک‌های صنعتی وجود دارند و یا درحال ساخت هستند، گفت: بیش از ۴۰ هزار واحد پروانه بهره برداری گرفتند که بیش از ۳۳ هزار واحد فعال هستند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران طی تفاهمی که با سازمان محیط زیست صورت گرفت،اختیارات داخل شهرک های صنعتی به سازمان شهرک ها واگذار خواهد شد.

نجفی خاطرنشان کرد: نوسازی باید در واحدهای صنعتی اتفاق بیفتد و این کار باید از واحدهای کوچک به متوسط و از متوسط به بزرگ باشد.

وی با بیان اینکه باید انگیزه خرید کالای داخلی را در مردم ایجاد کنیم، گفت: باید کمپین خرید کالای ایرانی در کشور ایجاد شود.

 معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت با اشاره به برنامه ریزی صورت گرفته در نظر داریم طی 4 سال آینده 20 هزار واحد صنعتی را به ظرفیت کامل برسانیم.

نجفی تصریح کرد: در پی ایجاد نواحی صنعتی و روستایی هستیم تا با همکاری و همیاری تمام دستگاه‌ها، صنایعی که در روستاها شکل گرفته را ساماندهی کنیم.

وی درباره کاهش قیمت حامل های انرژی برای واحدهای صنعتی به منظور کاهش قیمت تمام شده کالاها، اظهار کرد: یکی از وظایف سازمان،مدیریت کردن برای کاهش قیمت تمام شده است که بخشی از آن می تواند هزینه حامل های انرژی باشد هرچند قیمت حامل های انرژی در کشور پایین است اما، اگر این قیمت اثرگذاری  آن بیش از اندازه روی تولید باشد آن را پیگیری خواهیم کرد.

 مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران افزود: طرح ضربتی ایجاد اشتغال برای 450 هزار نفر در سال آینده در دستور کار قرار دارد و جلساتی نیز در این باره با حضور وزیر صنعت برگزار شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *