رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تشدید آلودگی هوای اصفهان باخشکی زاینده‌رود/ اجرای طرح ملی جنگلانه در پارک گمبوعه/ تداوم آلودگی هوای تبریز

12:34 - 09 دی 1396
کد خبر: ۳۸۲۰۰۴
تشدید آلودگی هوای اصفهان باخشکی زاینده‌رود، اجرای طرح ملی جنگلانه در پارک گمبوعه، تداوم آلودگی هوای تبریز و ... را در بسته خبری «در استان‌ها چه خبر» بخوانید.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی ، تشدید آلودگی هوای اصفهان باخشکی زاینده‌رود، اجرای طرح ملی جنگلانه در پارک گمبوعه، تداوم آلودگی هوای تبریز و ... را در بسته خبری «در استان ها چه خبر» بخوانید.

حکایت بانویی که نانش را از دل سنگ درمی‌آورد

مهر: زن سرپرست خانوار البرزی که با دریافت ۳۱ میلیون تومان وام اشتغال از کمیته امداد مشغول به فعالیت است، می گوید که مدت ۱۳ سال است با تراشیدن سنگ‌هایی که از منطقه‌ای در مشهد تهیه می‌کنم، ظروف سنگی و صنایع‌دستی را تولید و ماهیانه حدود سه میلیون تومان درآمد دارم. قبل از دریافت تسهیلات اشتغال به سختی زندگی می‌کردم و هم‌اکنون باعرضه محصولات سنگی در نمایشگاه شهرهای مختلف، موفق شدم با رسیدن به خودکفایی و کسب درآمد کافی هزینه زندگی و خرج تحصیلات فرزندانم را تأمین کنم. صنایع‌دستی و به‌طور مشخص محصولات تزئینی و ظروف سنگی علاقه‌مندان خاصی دارد و چون جزو نیازهای ضروری مردم نیست، کسی که به این حرفه می‌پردازد باید با عشق و سعه‌صدر تلاش کند. در سال ۸۳ که آغاز به کارکردم، اولین بخش از تسهیلات اشتغال به مبلغ شش میلیون تومان را از کمیته امداد دریافت کردم و پس ‌از آن با توسعه کارگاه و اثبات توجیه اقتصادی این شغل به کارشناسان اشتغال کمیته امداد، دو وام تکمیلی دیگر با مبالغ ده و پانزده میلیون تومان دریافت کردم. هم‌اکنون با توسعه کارگاه برای دو نفر دیگر اشتغال شغل ایجاد کرده‌ام و تاکنون برای عرضه محصولات به غیر از شهرهای ایران به کشور تاجیکستان نیز سفرکرده‌ام.

تشدید آلودگی هوای اصفهان باخشکی زاینده‌رود/ اجرای طرح ملی جنگلانه در پارک گمبوعه/ تداوم آلودگی هوای تبریز


اجرای طرح ملی جنگلانه در پارک گمبوعه

ایرنا: طرح ملی جنگلانه با هدف فرهنگسازی و مشارکت برای حفظ و احیای منابع طبیعی و با محوریت تشکل های زیست محیطی و سمن‌ها (سازمان های مردم نهاد) روز جمعه با کاشت یک هزار نهال در پارک گمبوعه اهواز اجرا شد.

تشدید آلودگی هوای اصفهان باخشکی زاینده‌رود/ اجرای طرح ملی جنگلانه در پارک گمبوعه/ تداوم آلودگی هوای تبریز

تشدید آلودگی هوای اصفهان باخشکی زاینده‌رود/ اجرای طرح ملی جنگلانه در پارک گمبوعه/ تداوم آلودگی هوای تبریز


صادرات بیش از یک میلیارد کالا از گمرکات و بازارچه های استان کرمانشاه

مدیرکل گمرکات کرمانشاه از صادرات یک میلیارد و 439 میلیون و 231 هزار دلار کالا به وزن سه میلیون و 193هزار و 136 تن از گمرکات و بازارچه های مرزی استان به خارج از کشور در 9 ماه گذشته خبر داد. این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ ارزش رشد 2 درصدی داشته است. از این میزان صادرات، 670 میلیون و 913 هزار و 860 دلار با وزن یک میلیون و 839 هزار و 729 تن در گمرکات کرمانشاه، خسروی، پرویزخان و پاوه اظهار و صادر شده است. سایر گمرکات نیز در این مدت 768 میلیون و 317 هزار و 571 دلار کالا را با وزن یک میلیون و 353 هزار و 407 تن از طریق مرزهای استان کرمانشاه به خارج از کشور صادر کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزنی 10 درصد و از حیث ارزش نیز 10 درصد افزایش داشته است. عمده کالاهای صادراتی از طریق این گمرکات کاشی و سرامیک، لوازم خانه داری و پاکیزگی، انواع ظروف پلاستیکی و ملامین، سیب زمینی محفوظ شده به جز در سرکه یا جوهرسرکه یخ نزده، کولرهای آبی، نوار لبه وروکش اوراق فشرده چوبی، جوال و کیسه برای بسته بندی کالا از نوارپلی اتیلن یا پلی پروپیلن، رول نایلون، گرانول پلی اتیلن سبک به صورت پودر، سیمان، پودر یا مایع لباسشوئی، رب گوجه فرنگی، رخام پولیش داده شده، گوجه فرنگی تازه یا سرد کرده، پروفیل با مقطع ازآهن یا فولاد گرم نورد شده بوده است.

پسماندهای بیمارستانی مناطق زلزله‌زده چه می‌شود؟

ایسنا: به گفته مدیرکل محیط زیست استان کرمانشاه، گزارشی از دفن غیربهداشتی پسماندهای درمانی و بیمارستانی در مناطق زلزله زده کرمانشاه نداشته‌ایم. اگرچه متولی اصلی این امر دانشگاه علوم پزشکی است و محیط زیست فقط نقش نظارتی دارد، اما تا کنون موردی از دفن غیربهداشتی پسماندها در این مناطق به ما گزارش نشده است. بخشی از این پسماندها به مرکز استان منتقل شده و بی‌خطر شده و سپس مانند سایر پسماندها در مکانی مشخص دفن می‌شود. به علاوه دانشگاه علوم پزشکی دستگاه بی‌خطر ساز پسماندهای درمانی را برای مناطق زلزله زده هم در نظر گرفته و در خود این مناطق نیز پسماندها بی‌خطر شده و سپس مانند زباله‌های عادی دفن می‌شود. به دلیل حجم بالای زباله‌ها ممکن است موردی از دفن پسماند در نقاط دیگر هم داشته باشیم که ما بارها در این خصوص تذکرات لازم را داده‌ایم. سایت مدیریت پسماند در سرپل ذهاب از جمله مهمترین اولویت‌ها است. با راه‌اندازی این سایت تمامی پسماندها به شیوه مناسب بازیافت و به مواد قابل استفاده تبدیل می‌شود.

تشدید آلودگی هوای اصفهان باخشکی زاینده‌رود

یکی از نکاتی که برای اصفهان بسیار مهم است خشکی زاینده‌رود است و تا زمانی که آب در بستر رودخانه زاینده‌رود روان بود شاهد این همه آلودگی هوا نبودیم، بنابراین یکی از دلایل افزایش آلاینده‌ها خشکی زاینده‌رود است که این مشکل به سوءمدیریت بر می‌گردد و کوتاهی‌هایی که در این خصوص شد. آلودگی هوا فقط مختص به کلان‌شهر اصفهان نیست و هم‌اکنون در تهران، تبریز و خوزستان و برخی استان‌های دیگر حتی شدت آلودگی هوا از اصفهان بیشتر است. بخشی از این معضل مربوط به خودروها است. متأسفانه اکثر مردم وقتی کار ضروری نیز ندارند باز برای تردد درون شهری از خودروی شخصی استفاده می کنند. وجود کارخانه‌های بزرگ در سطح استان اصفهان باعث ایجاد آلودگی هوا در استان است. خودروها تأثیر اصلی در آلودگی هوا را ندارند. ریزگردهایی که در هوا معلق است به همین زمین‌هایی خشک و بایری بر می‌گردد که روزی سرسبز و زنده بودند، بنابراین باید در تمام زمینه‌ها مدیریت داشته باشیم تا شاهد کاهش آلودگی هوا باشیم.

تداوم آلودگی هوای تبریز

بر اساس آخرین آمار مرکز سنجش کیفی هوا اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌شرقی، شاخص کیفی هوای کلان‌شهر تبریز (میانگین ۲۴ ساعت گذشته) بر اساس پارامتر ذرات کمتر از 2.5 میکرون در مورخه 9 دی ماه، برابر 112 و وضعیت هوا ناسالم برای گروه‌های حساس است. شاخص آلودگی هوا اگر زیر 100 پی. اس.آی باشد سالم، بین 100 و 200 ناسالم، بین 200 و 300 وضعیت اضطرار و 300 به بالا وضعیت بحرانی بشمار می‌رود.

مسابقه مجسمه های شنی در دیر برگزار شد

راه دانا: مسابقه پرطرفدار و مهیج مجسمه‌سازی و ساخت تندیس‌های ساحلی، در بین شهروندان دیری برگزار شد.

تشدید آلودگی هوای اصفهان باخشکی زاینده‌رود/ اجرای طرح ملی جنگلانه در پارک گمبوعه/ تداوم آلودگی هوای تبریز

تشدید آلودگی هوای اصفهان باخشکی زاینده‌رود/ اجرای طرح ملی جنگلانه در پارک گمبوعه/ تداوم آلودگی هوای تبریز



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *