پرونده ۱۲ نفر از کارکنان گمرک بوشهر به دادسرا بازگشت/ آخرین وضعیت پرونده انفجار در شرکت پخش پرسی گاز دزفول /صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست پرونده قتل صادق برمکی / تکمیل تحقیقات پرونده املاک نجومی / بازدید دادستان آمل از یکی از کارخانه‌های بزرگ محصولات لبنی

18:04 - 04 دی 1396
کد خبر: ۳۸۰۶۳۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
پرونده ۱۲ نفر از کارکنان گمرک بوشهر به دادسرا بازگشت، اخرین وضعیت پرونده انفجار در شرکت پخش پرسی گاز دزفول، صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست پرونده قتل صادق برمکی، تکمیل تحقیقات پرونده املاک نجومی و بازدید دادستان آمل از یکی از کارخانه‌های بزرگ محصولات لبنی مهم‌ترین عناوین اخبارحقوقی و قضایی خبرگزاری میزان در تاریخ ۴ دی ماه بود.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، امروز اخبار مهمی در خروجی گروه حقوقی و قضایی قرار گرفت که می‌توان به پرونده ۱۲ نفر از کارکنان گمرک بوشهر به دادسرا بازگشت، اخرین وضعیت پرونده انفجار در شرکت پخش پرسی گاز دزفول، صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست پرونده قتل صادق برمکی، تکمیل تحقیقات پرونده املاک نجومی و بازدید دادستان آمل از یکی از کارخانه‌های بزرگ محصولات لبنی اشاره کرد.


پرونده ۱۲ نفر از کارکنان گمرک بوشهر دوباره به دادسرا بازگشت


رئیس کل دادگستری بوشهر گفت: پرونده ۱۲ نفر از کارکنان گمرک بوشهر که کیفرخواست آن به اتهام ارتشاء صادر شده بود، دوباره به دادسرا بازگشت.
علی جمادی رئیس کل دادگستری استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی در رابطه با آخرین وضعیت پرونده ۱۲ نفر از کارکنان گمرک بوشهر گفت: این پرونده پس از صدور کیفرخواست از دادسرا واصل شد؛ اما به دلیل نقص تحقیقاتی دوباره به دادسرا بازگشته است.

انفجار در شرکت پخش پرسی گاز دزفول غیرعمدی است

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول عمدی بودن انفجار در شرکت پخش پرسی گاز این شهرستان را رد کرد.

قهرمانی دادستان عمومی و انقلاب دزفول در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، عمدی بودن انفجار در شرکت پخش پرسی گاز شهرستان را رد کرد و گفت: بحث بی احتیاطی و سهل انگاری مطرح است.
وی گفت: پرونده در حال بررسی است و تاکنون گزارشی از فوت مصدومین ارائه نشده است.

صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست پرونده قتل صادق برمکی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده قتل صادق برمکی از صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست این پرونده خبر داد.

مصطفی حبیبی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده قتل صادق برمکی گفت: نظر پزشکی قانونی درباره این پرونده واصل و قرار مجرمیت و کیفرخواست صادر شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی با بیان اینکه پرونده به دادگاه ارسال شد، گفت: براساس نظر پزشکی قانونی علت فوت سوختن و آتش زدن بوده است.

تکمیل تحقیقات پرونده املاک نجومی

جعفری دولت‌آبادی هم‌چنین به موضوع پرونده املاک نجومی پرداخت و اظهار داشت: تحقیقات این پرونده تقریباً به اتمام رسیده است. وی اعلام کرد: تا هفته گذشته در این پرونده از ۱۹۶ نفر تحقیق شده و تمام تحقیقات توسط بازپرس رسیدگی‌کننده صورت گرفته و امر تحقیق به ضابطان ارجاع نشده است.

دادستان تهران افزود: در این پرونده با پیگیری‌ها و اقدامات بازپرس، ۳۹ فقره قرارداد واگذاری املاک فسخ گردیده و مبلغ ۷ میلیارد تومان مابه‌التفاوت وجوه پرداخت‌شده توسط ذی‌نفعان بر اساس ارزیابی هیأت کارشناسان رسمی دادگستری از دریافت‌کنندگان چنین املاکی اخذ و به حساب سپرده واریز شده است. هم‌چنین ارزیابی املاک توسط کارشناسان رسمی دادگستری به عمل آمده و سعی بر این بوده است که از کارشناسان متفاوت برای ارزیابی هر ملک استفاده شود.

مشروح خبر را اینجا بخوانید: 

بازدید دادستان آمل از یکی از کارخانه‌های بزرگ محصولات لبنی

دادستان شهرستان آمل در راستای حفظ حقوق عامه از چگونگی روند تهیه، تولید محصولات و بازیافت زباله یکی از کارخانه‌های بزرگ محصولات لبنی بازدید کرد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، علی طالبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آمل با حضور سرزده در یکی از کارخانه‌های بزرگ محصولات لبنی، چگونگی فرآیند‌های تهیه، جمع آوری شیر، تولید انواع محصولات لبنی و همچنین بازیافت زباله این محصولات را مورد بازدید قرار داد.
 
مشروح خبر را اینجا بخوانید: 


اخذ عوارض از زمین‌های بلا استفاده و بنا‌های ناتمام غیرقانونی اعلام شد

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری با ابطال یک مقرره، اخذ عوارض از زمین‌های بلا استفاده و بنا‌های ناتمام را غیرقانونی دانست.
 
مشروح خبر را اینجا بخوانید: 

 
انتهای پیام/ 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *