از گران‌ترین نان دنیا در ایران تا ارزانی مسکن بعد از زلزله تهران/ تبریک کریسمس به سبک ترامپ

12:00 - 04 دی 1396
کد خبر: ۳۸۰۴۷۸
از گران‌ترین نان دنیا در ایران تا ارزانی مسکن بعد از زلزله تهران، تبریک کریسمس به سبک ترامپ و ... در بسته اخبار برگزیده بخوانید.

به گزارش خبرنگار فضای مجازی ، از گران‌ترین نان دنیا در ایران تا ارزانی مسکن بعد از زلزله تهران، تبریک کریسمس به سبک ترامپ و ... در بسته اخبار برگزیده بخوانید.

گران‌ترین نان دنیا کجاست؟

تسنیم: مشاور سازمان ملی استاندارد مدعی شد ایران گران‌ترین نان دنیا را دارد. مخلوط کردن چند نوع آرد گندم برای تولید نان و انجام غیراستاندارد مراحل تولید آرد و انتقال آن به نانوایی‌ها و تبدیل آن به نان از دیگر دلایل عمده تولید نان بی‌کیفیت است. برداشت اشتباه نانوایان باعث شده است به‌نحوی آرد سبوس که به‌دلیل وجود کپک و فلزات سنگین حتی برای خوراک دام نیز مناسب نیست به‌روی نان پاشیده شود. در این استاندارد که استاندارد 104 است وضعیت گندم و فرآورده‌های آن برای تولید نان باکیفیت مشخص شده است. چالش ما در سازمان ملی استاندارد جایگزین کردن استاندارد 104 به‌جای جدول پاکی است که در صورت تحقق، اولین قدم برای افزایش کیفیت خمیر محسوب می‌شود. مکلف نشدن نانوایان به تخمیر نان مانع افزایش کیفیت آن خواهد شد؛ درصد نانوایی‌های سنتی بهداشتی 16/8 درصد است. از بیش از 80 هزار نانوایی در سراسر کشور، 50/1 درصد نمک را در حد مجاز استفاده می‌کنند، 43 درصد فاقد مواد افزودنی غیرمجاز هستند، فقط 17/2 درصد بهداشت فردی و 15/5 درصد بهداشت ابزار و تجهیزات را رعایت می‌کنند. قیمت خرید تضمینی گندم از سوی دولت 1400 تومان است این رقم در دنیا 700 تومان برای هر کیلوگرم است. هر کیلو آرد بدون اعمال این هزینه‌ها در هر کیلوگرم 800 تومان به نانوا فروخته می‌شود. نان در تهران بین 3400 تا 6 هزار تومان فروخته می‌شود در حالی که آرد آن کیلویی 800 تومان خریداری شده است. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده نان باید به‌صورت کیلویی عرضه شود. میزان مصرف گندم در کشور 10 میلیون تن است؛ قیمت آرد از کارخانه 830 تومان و بر اساس درصد سبوس آن تعیین می‌شود. براساس استاندارد برای نان سنگک، آرد باید به‌صورت کامل فروخته شود در حالی که این استاندارد را نتوانستیم نهادینه کنیم. چانه نان سنگک باید 650 گرم، نان تافتون 200 و 250 گرم، نان بربری 500 گرم و نان لواش باید 160 گرم باشد.

زلزله تهران مسکن را ارزان می‌کند؟

مطابق جدیدترین گزارش بانک مرکزی که اوایل ماه گذشته منتشر شد مسکن در تهران در آبان ماه 10.9درصد گران شد. بر این اساس در آبان امسال، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به 14 هزار و 800 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه مشابه سال قبل 18.5 درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین متوسط قیمت یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله‌شده در شهر تهران 48.9 میلیون ریال بود که در مقایسه با مهر 96 و ماه مشابه سال گذشته به‌ترتیب 2.1 و 10.9 درصد افزایش نشان می‌دهد. در هشت ماه ابتدایی امسال نیز تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی تهران به 113 هزار و 800 واحد رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 7.7 درصد افزایش یافته است. در این مدت متوسط قیمت یک مترمربع بنای احد مسکونی معامله‌شده در شهر تهران 46.5 میلیون ریال بود که نسبت به هشت ماه سال گذشته 7.1 درصد افزایش یافته است. طی دو ماه اخیر زلزله‌ها و پس‌لرزه‌های متعددی در برخی استان‌های کشور از جمله کرمانشاه و کرمان روی داده و همچنان نیز ادامه دارد. چهارشنبه هفته گذشته نیز زلزله‌ای به بزرگای 5.2 ریشتر استان‌های تهران و البرز را لرزاند. اتفاقی که باعث شد خیل عظیمی از ساکنان تهران از ترس جانشان از پایتخت خارج شوند و با سپری شدن چند روز از این زلزله برخی همچنان ترجیح می‌دهند در فضای باز شب را به صبح برسانند. یکی از مسائلی که طی روزهای اخیر مطرح شده،‌ تاثیرپذیری بازار مسکن از زلزله اخیر بوده است. این‌که وقوع این زلزله چه تاثیری روی قیمت مسکن دارد؛‌ آیا قیمت‌ها در بازار راکد مسکن تغییر می‌کند؟ یا ساخت و سازهای کشور اعم از خصوصی یا عمومی دچار تحولی از بیم زیان‌های مالی و جانی می‌شود؟ یک کارشناس اقتصاد مسکن تاثیر زلزله بر قیمت مسکن را بسیار زودگذر ارزیابی می‌کند. بازارهای اقتصادی ایران از جمله مسکن به آلارم‌های بدبختی واکنش آنچنانی نشان نمی‌دهند. واقعیت آن است که در بازارهای اقتصادی دور اندیشی آنچنانی وجود ندارد و زلزله اخیر ممکن است تاثیر یک هفته‌ای تا یک ماهه ای بر روی قیمت مسکن بگذارد و آنرا کاهش دهد. در صورت بروز یک زلزله شدیدتر باید انتظار کاهش قیمت مسکن در پایتخت و به تبع آن در کشور را داشت.

تشکر خانواده شهید علی خوش لفظ از رهبر انقلاب

خانواده جانباز شهید علی خوش لفظ در پیامی از ابراز محبت رهبر انقلاب در ارسال پیام تسلیت به مناسبت شهادت پدرشان تشکر کردند. در این پیام آمده است:
بسم رب الشهدا و الصدیقین
با عرض سلام و ارادت خدمت مولا و مقتدایمان امام خامنه ای
پیام کریمانه حضرتعالی آرام بخش دلهای ما و سایر بازماندگان و همرزمان شهید علی خوش لفظ گردید. ملتمسانه از حضرت باری تعالی، طول عمر حضرت عالی و توفیق عمل به سفارش همیشگی آن شهید که همانا اطاعت و پیروی از امام خامنه ای می بود را خواستاریم.

از گران‌ترین نان دنیا در ایران تا ارزانی مسکن بعد از زلزله تهران/ تبریک کریسمس به سبک ترامپ


رونق بیت کوین در خریدهای کریسمس

مهر: برخی از فروشگاه های بریتانیایی خود را برای قبول کردن پرداخت صورتحساب مشتریان با بیت کوین در خریدهای کریسمس آماده می کنند. کریسمس امسال در بریتانیا از زاویه تجارت متقاوت تر از سال های گذشته است و شماری از فروشگاه‌ها و مغازه های مستقل، صورتحساب پرداخت مشتریان خود را با بیت کوین قبول می کنند. شرکت سی ایکس که دفتر مرکزی آن در بریتانیا است و در سرتاسر جهان هم فروشگاه‌های زیادی در بخش تجهیزات الکترونیکی دارد، تعداد فروشگاه‌های خود در بریتانیا که بیت کوین از مشتریان می پذیرند را افزایش داده است. علاوه بر فروشگاهای ذکر شده، برخی از شرکت های مسافرتی و اقامتی هم پرداخت صورتحساب با بیت کوین را در تعطیلات کریسمس در دستور کار خود قرار داده اند.

غول آمریکایی در تهران!

مشرق: ورود خودروی غول‌پیکر (Chevrolet Tahoe RST) به کشور با پلاک گذر موقت!

از گران‌ترین نان دنیا در ایران تا ارزانی مسکن بعد از زلزله تهران/ تبریک کریسمس به سبک ترامپ


تصاویر قدیمی از حرم عبدالعظیم حسنی (ع)

باشگاه خبرنگاران: یکی از شهر های قدیمی و معروف استان تهران، شهر ری است، شهری که با حرم عبدالعظیم حسنی (ع) به قدیمی ترین شهر در تاریخ ایران ثبت شده اما امروزه با گسترده تر شدن استان تهران و متراکم تر شدن مناطق، شهر ری و حرم عبدالعظیم حسنی (ع) جزئی از بافت مهم پایتخت محسوب می شود.

از گران‌ترین نان دنیا در ایران تا ارزانی مسکن بعد از زلزله تهران/ تبریک کریسمس به سبک ترامپ

از گران‌ترین نان دنیا در ایران تا ارزانی مسکن بعد از زلزله تهران/ تبریک کریسمس به سبک ترامپ

از گران‌ترین نان دنیا در ایران تا ارزانی مسکن بعد از زلزله تهران/ تبریک کریسمس به سبک ترامپ

تبریک کریسمس به سبک ترامپ

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا با انتشار توییتی کریسمس را تبریک گفت. اعتماد به نفس ترامپ در این توییت جالب توجه است. ترامپ نوشت: مردم از اینکه دوباره کریسمس را تبریک می گویند افتخار می کنند. من به این افتخار می کنم که در راس مبارزه با کسانی هستم که به جمله محبوب و زیبای کریسمس مبارک حمله می کنند. ترامپ در حالی این توییت را منتشر کرده است که آمریکا در زمان ریاست جمهوری او نیز، به سیاست‌های جنگ‌طلبانه خود ادامه می دهد و مبالغ هنگفتی تسلیحات به هم پیمانان خود می‌فروشد. تصویر زیر توییت ترامپ و تبریک کریسمس 2018 به سبک اوست.

از گران‌ترین نان دنیا در ایران تا ارزانی مسکن بعد از زلزله تهران/ تبریک کریسمس به سبک ترامپ

گفتنی است؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا سال گذشته نیز تبریک عجیبی در صفحه توییتر خود منتشر کرد. تصویر زیر عکسی از تبریک سال گذشته ترامپ است.

از گران‌ترین نان دنیا در ایران تا ارزانی مسکن بعد از زلزله تهران/ تبریک کریسمس به سبک ترامپ



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *