رشد 20 درصدی تولید محتوا با اجرا تعرفه های جدید/زیرساخت‌های اجرا دولت الکترونیک فراهم نیست

12:05 - 03 دی 1396
کد خبر: ۳۸۰۱۲۳
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
وزیر ارتباطات گفت: تولید محتوا با اجرا تعرفه های جدید در کشور 20 درصد رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، محمدجواد آذری جهرمی در همایش سراسری مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان ها و شرکت های تابعه گفت: در مدت کوتاهی که از اجرای طرح تعرفه ها می گذرد حدود 20 درصد به رشد محتوا در کشور افزوده شده است.

وی در ادامه به موضوع شبکه ملی اطلاعات اشاره و بیان کرد: این شبکه که در گذشته در سه فاز شاهد اجرا بخشی از ان بودیم و به برکت شورای عالی فضای مجازی سند مخصوص به آن به عنوان زبان مشترک با همه سازمان ها آماده و گزارش آن به رئیس جمهور ارسال شده است.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه از این پس با الگو قرار دادن این سند در می‌یابیم که با نقطه مطلوب چقدر فاصله داریم، بیان کرد: شبکه ملی اطلاعات ابر پروژه‌ای است که تمام بخش‌های وزارتخانه درگیر آن هستند و در کنار آن به همکاری سایر نهاد‌ها نیز نیاز است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر این مسئله طی این طرح ۳۰ پروژه تعریف شده که مدت زمان اجرا آن از ۶ ماه تا ۲ سال متغییر است و پس از اجرا این پروژه‌ها می‌توان ادعا کرد که در نقطه مطلوب قرار داریم.

وی شبکه ملی اطلاعات را زیرساخت اصلی اقتصاد دیجیتال دانست و گفت: شبکه ملی اطلاعات زیرساخت توسعه اشتغال، زیر ساخت اقتصاد کشور و زیربنای توسعه اتی کشور است.

اذری جهرمی در ادامه به موضوع توسعه خدمات دهی و توجه ویژه به مناطق کمتر توسعه یافته اشاره و بیان کرد: در تلاش هستیم تا دهه فجر نسل ۳ و ۴ اینترنت را به تمام شهر‌های کشور منتقل کنیم، زیرا نیاز مردم از ارتباط به اتصال تغییر کرده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شرایط برخی روستاها اشاره و بیان کرد: در برخی از روستاها دستیابی به تلفن ثابت نیز رضایت بخش نیست و ما ملکفیم بنا بر برنامه ششم تمام روستاهای بالای 20 خانوار را به زیرساخت هایی همچون دولت الکترونیک، سلامت و آموزش الکترونیک مجهز کنیم، بر همین اساس تا امروز 64 هزار روستا و آبادی شناسایی و شرایط آها پایش شده است.

وی تصریح کرد: مدیران استانی باید با استفاده از ابزارهای نظارتی که در اختیار دارند در راستا بهبود شرایط استان خود قدم بردارند، همچنین در لایحه بودجه سال آینده تمهیداتی برای زیرساخت های لازم اندیشیده شده است.

آذری جهرمی در ادامه به موضوع دولت الکترونیک اشاره و بیان کرد: فرآیند و سازکارها به صورتی است که در حال حاضر شرایط تبدیل شدن به فرآیند دولت الکترونیک را نداریم اما این موضوع نباید دلیلی بر توقف موضوع شود و در این زمینه باید از ظرفیت های راهبردی شورای عالی فضا مجازی استفاده کنیم و تا به امروز نیز 2 یا 3 جلسه با رئیس سازمان امور استخدامی جلساتی برای پیاده سازی دولت الکترونیک و 3 مصوبه در همین موضوع داشته ایم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص حمایت از کسب و کارهای نوپا گفت: در این زمینه باید 2 اقدام صورت بگیرد، نخست انکه مرکز توانمندسازی کسب و کار نوپا در تمام استان ها تشکیل و در آن به مشاوره اقتصادی و سایر دیگر خدمات مشغول شوند و دوم آنکه طرح تکاپو که در 7 استان اجرا شده در سایر استان ها نیز اجرا شود.

وی به موضوع حقوق مشترکین و مصرف کنندگان نیز اشاره و مطرح کرد: خواسته مردم در حوزه خدمات فضا مجازی دسترسی ارزان، پرسرعت و امن است و ما موظفیم که بر روی کیفیت نظارت داشته باشیم و سازمان تنظیم مقررات ابزارهای نظارتی را دارد.

آذری جهرمی افزود: در بحث حقوق مشترکین باید به حریم خصوصی افراد اهمیت داد و در صورت مشاهده تخلف از سوی اپراتورها و دسترسی به دیتا بیس آنها باید تخلف ها پیگیری شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه همایش و در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه ارتباطات در زلزله تهران میزان مصرف دیتا 40 درصد کاهش داشته و میزان مکالمات در حدود 35 درصد رشد داشته است و این آمار نشان می دهد که مردم تمایل دارند در مواقع بحران بیشتر از طریق مکالمات نیازمندی های خود را برطرف می کنند و باید اطلاع رسانی شود که در این مواقع مکالمات کوتاه و در حد نیاز باشد و البته اپراتورها هم باید ظرفیت سازی انجام دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اما همان طور که با هجوم مردم سامانه های زیرساخت های مهم مختل می شود حوزه ارتباطات هم به همین صورت است و به همین علت وزارت ارتباطات نیز دراین حادثه با استفاده از شبکه های اجتماعی و رسانه ملی از مردم خواست که مکالمات کوتاهی داشته باشند تا شبکه دچار اختلال نشود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *