رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مسدودسازی بیش از ۴۰ حلقه چاه غیرمجاز در ۲ سال گذشته

11:44 - 02 دی 1396
کد خبر: ۳۷۹۶۳۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان از رویکرد جدی دادگستری استان لرستان در جهت حفظ منابع آب زیرزمینی برای حفظ حقوق عامه و صیانت از منابع آبی کشور خبر داد.

سعید رازانی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از رویکرد جدی دادگستری استان لرستان در جهت حفظ منابع آب زیرزمینی خبر داد و گفت: به دنبال تشکیل جلسات متعدد شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی بنا به تدبیر ریاست دادگستری استان لرستان بخشنامه‌ای به کلیه دادگستری‌های استان ابلاغ شده است تا با توجه به کمبود منابع آب زیرزمینی در راستای حفظ منابع آبی جلسات حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی به طور ویژه در دستور کار روسای دادگستری‌های استان قرار گیرد.

وی گفت: بر اساس این بخشنامه روسای دادگستری‌های سراسر استان لرستان وظیفه دارند جلسات حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی را به صورت مستمر و به صورت منظم تشکیل داده و نتایج این جلسات را به صورت ماهانه به دادگستری مرکز استان ارسال کنند.

این مقام قضایی بیان کرد: در این بخشنامه از روسای دادگستری‌های استان خواسته شده است که تدابیر لازم را در جهت استفاده بهینه از منابع آبی به عمل آورند.

رازانی افزود: این کار هم در جهت حفظ حقوق عامه و هم در جهت صیانت از منابع آبی کشور است. بخصوص که در سال جاری با کاهش نذورات همراه بوده ایم صدور این بخشنامه تاثیر فراوانی در مدیریت منابع آبی خواهد داشت که انشالله در سال‌های اینده با بحران کم آبی موجه نگردیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان لرستان در رابطه با میزان حفر چاه غیرمجاز در این استان بیان کرد: خوشبختانه به علت پیگیری‌هایی که هم از سوی دادستانی استان انجام شده است و هم به علت پایش این موضوع از سوی شورای حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی، حفر چاه غیر مجاز در حد وسیعی در استان لرستان وجود ندارد.

وی گفت: در طی دو سال گذشته تاکنون بیش از ۴۰ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شده است که نسبت به گذشته روندی صعودی داشته است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *