رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

واکنش ۴ مقام نظامی ایران به ادعای مضحک سفیر آمریکا در سازمان ملل

10:06 - 01 دی 1396
کد خبر: ۳۷۹۳۸۶
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
هیلی در ادامه اظهارات نخ نما شده خود مدعی شد که گزارش‎های سازمان ملل شواهدی را نشان می‎دهد که نیرو‌های یمنی از تجهیزات ایرانی استفاده می‎کنند.
نیکی هیلیبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل روز پنجشنبه هفته گذشته (۲۳ آذر) در نشستی در نزدیکی شهر واشنگتن، ایران را به آنچه پنهان شدن پشت توافق هسته‎ای خواند متهم کرد و مدعی شد که تهران به اقدامات بی ثبات کننده خود در خاورمیانه ادامه می‎دهد. او در نمایش مضحک خود ضمن نشان دادن بقایای یک موشک که آن را متعلق به نیرو‌های یمنی خواند ادعا کرد که این موشک ماه گذشته به فرودگاه بین المللی ریاض شلیک شده است.

هیلی در ادامه اظهارات نخ نما شده خود مدعی شد که گزارش‎های سازمان ملل شواهدی را نشان می‎دهد که نیرو‌های یمنی از تجهیزات ایرانی استفاده می‎کنند.

این اظهارات سفیر آمریکا در سازمان ملل در طول هفته گذشته، ۴ بار توسط مقامات نظامی جمهوری اسلامی ایران پاسخ داده شد.

امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح
بنابر ادعای مطرح شده، مجموعه فنی حوزه دفاعی جمهوری اسلامی در حال بررسی ادعای نیکی هیلی، نماینده دائمی آمریکا مبنی بر تحویل تسلیحات ایرانی به انصار الله یمن و نشان دادن تصویری از این موشک‌ها در سازمان ملل است. از این رو مجموعه‌های فنی حوزه دفاعی جمهوری اسلامی درخواستی را تنظیم کرده است تا بتوان در این رابطه جهت شفافیت به سازمان ملل شکایت کنیم.

دشمنان جمهوری اسلامی می‌توانند هر ادعایی را مطرح کنند، اما به دنبال طرح شکایت، بنا به درخواست جمهوری اسلامی باید قطعه‌ای از این موشک‌ها تحویل ایران داده شود. بدون بررسی و از راه دور نمی‌توان پاسخ این ادعا را داد، از این رو به زودی شکایت جمهوری اسلامی در قالب درخواستی تهیه و به سازمان ملل ارجاع خواهند کرد.

سردار «سید مسعود جزایری» سخنگوی ارشد نیرو‌های مسلح
اظهارات این فرد را به حساب بی اطلاعی و عدم درک او از مسائل نظامی و تسلیحاتی بگذارید. چنانچه آمریکایی‌ها از سطح توان بالای تکنولوژی موشکی یمن اطلاع داشتند، از بیان چنین اظهارات مضحکی خودداری می‌کردند.

آمریکا توان اجماع سازی علیه جمهوری اسلامی ایران و مقاومت را ندارد، بنابراین تنها راه برون‌رفت آمریکا از دشواری‌هایی که در آن گرفتار شده است، تغییر رفتار جدی و توقف اقدامات جنگ طلبانه و جنایتکارانه اش در اقصی نقاط جهان است.


سردار «اسماعیل کوثری» جانشین قرارگاه ثارالله سپاه
یمنی‌ها موشک‌هایشان را از زمان قدیم دارند و این روز‌ها و این ماه‌ها به مرور از آن‌ها استفاده می‌کنند. هر کشوری برای دفاع از مملکت و مردمش، حق دارد توانمندی‌های مختلفی را در خود ایجاد کند تا بتواند در برابر دشمنانی که تابع هیچ قانونی نیستند و تنها پول را می‌شناسند، ایستادگی کند.

موقعی که عربستان سعودی با بمب‌ها و موشک‌هایش به صورت مستمر مردم بی‌گناه یمن را به خاک و خون می‌کشند، انصارالله نمی‌تواند ساکت بنشیند و آن‌ها بر همین اساس جنایت‌های سعودی را در مقاطع مختلف و حسب ضرورتی که تشخیص می‌دهند، جبران می‌کنند.

سردار «یدالله جوانی» مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه
در شرایطی که یمنی‌ها از جهات مختلف در فقر و تنگنا هستند، اما مقاومت خودشان را حفظ کرده‌اند و به توانمندی‌هایی از جمله قدرت موشکی دست پیدا کردند. یمنی‌ها در پرتو استعداد جوانان خود، دستاورد‌های موشکی جدیدی را به دست آورده‌اند. آن‌ها موشک‌هایی را که از دوران گذشته در کشورشان داشتند را بهینه‌سازی و در زمانی که تشخیص بدهند از آن استفاده می‌کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *