رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

گران فروشی و عرضه بدون مجوز در صدر تخلفات شب یلدا/ برخورد جدی سازمان تعزیرات با متخلفین

9:44 - 30 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۹۰۶۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران ضمن تأکید بر مقابله جدی با متخلفین بازار شب یلدا، گفت: مهمترین تخلفاتی که در شب‌های یلدا با آن برخورد شده گران فروشی و عرضه بدون مجوز کالا بوده است.

گران فروشی و عرضه بدون مجوز مهمترین تخلفات شب یلدا/ برخورد جدی سازمان تعزیرات با متخلفین بازار شب یلدامحمدعلی اسفنانی مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، ضمن بیان اقدامات انجام شده در روز‌های منتهی به شب یلدا اظهار کرد: مهمترین تخلفاتی که در شب‌های یلدا با آن برخورد شده گران فروشی و عرضه بدون مجوز و پروانه کسب اقلام مختلف بوده است.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: بیان کرد: بیشتر از آنکه ما با متخلفین برخورد داشته باشیم سعی کردیم به نحو پیشگیرانه عمل کنیم که بر این اساس واحد‌های گشت تخصصی و عادی سازمان تعزیرات با حضور مسئولین سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان، دانشگاه علوم پزشکی و سایر حوزه‌های مرتبط را افزایش دادیم.

اسفنانی بیان کرد: نمایندگان ما در تعزیرات در اقصی نقاط تهران صبح و بعدازظهر در حال گشت زنی هستند که تا پاسی از شب نیز ادامه دارد از سویی رؤسای شعب نیز همراه گشت‌های تخصصی حضور دارند و اگر با مورد تخلفی مواجه شدند حتما همان جا رسیدگی می‌کنند و در صورت مهیا بودن شرایط حکم و بسته به شدت و ضعف تخلف در محل اجرا و رسیدگی خواهد شد.

وی گفت: بر اساس جلسات انجام گرفته با سازمان‌های مربوطه و مسئولین اتحادیه‌ها مقرر شد اجازه ندهیم عده‌ای معدود از این فرصت استفاده نامطلوب کنند و خوشبختانه تا الان مشکل خاصی نداشتیم و تقریبا قیمت‌ها متعارف و مورد قبول است، اما طبیعتاً تخلفاتی صورت می‌گیرد که برخورد می‌شود.

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان تهران ادامه داد: مهمترین برخورد سازمان تعزیرات در گران فروشی، تقلب، رعایت نکردن موارد بهداشتی و ... است که در طول سال انجام می‌شود، اما در شب‌های خاص مثل یلدا سه حوزه میوه و تره‌بار، آجیل و خشکبار و شیرینی بیشتر مورد توجه قرار دارد.

اسفنانی درباره گرانی انار در این شب‌ها گفت: طبق قیمت‌های برآورد شده انار به دلیل سرمازدگی و کاهش عرضه نسبت به سال قبل کمی گران شده است که البته این گرانی حدی دارد و نباید از آن خارج شود.

همچنین مردم می‌توانند تخلفاتی که مشاهده می‌کنند به سامانه ۱۳۵ سازمان تعزیرات حکومتی و سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش دهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *