پیشنهاد «اختصاص ۱۰ درصد منابع حاصل از حذف یارانه‌ها به آموزش و پرورش» را مطرح می‌کنیم

12:16 - 29 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۸۹۳۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس با بیان اینکه آموزش و پرورش با مشکلات عدیده‌ای مواجه است و ۴ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد، گفت: قرار است پیشنهاد «اختصاص ۱۰ درصد از منابع حاصل از حذف یارانه‌ افراد مشمول» به آموزش و پرورش را مطرح کنیم.
پیشنهاد ۱۰ درصد از حذف منابع یارانه بگیران به آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۹۷جبار کوچکی‌نژاد نماینده مردم رشت در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی گفت: ما معتقدیم آموزش و پرورش درحال حاضر با مشکلات عدیده‌ای مواجه است و این بخش ۴ هزار میلیارد تومان کسری بودجه دارد. این درحالی است که این کسری بودجه در بودجه سال ۹۷ هم ۵ الی ۶ هزار میلیارد تومان است.

وی افزود: ما برای اینکه بتوانیم برای آموزش و پرورش اقدامی اساسی داشته باشیم قرار است پیشنهاد «اختصاص ۱۰ درصد از منابع حاصل از حذف یارانه‌ افراد مشمول» به آموزش و پرورش را در زمان بررسی بودجه مطرح کنیم.

عضو کمیسیون «آموزش، تحقیقات و فناوری» مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: معتقدم رقم حذف منابع یارانه بگیران می‌تواند چند هزار میلیارد تومان شود و با یک درصد بانک‌ها مجموعا به ۵ الی ۶ هزار میلیارد تومان برسد که این خود می‌تواند مشکلات آموزش و پرورش را حل کند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *