رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شب چله هندوانه نخورید/ کم خونی و ریزش مو به دنبال مد رژیم گیاه خواری/ شغل شما چاق کننده است؟

8:58 - 29 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۸۸۰۳
شب چله هندوانه نخورید، کم خونی و ریزش مو به دنبال مد رژیم گیاه خواری، شغل شما چاق کننده است؟ و ... را در بسته سلامت امروز بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، شب چله هندوانه نخورید، کم خونی و ریزش مو به دنبال مد رژیم گیاه خواری، شغل شما چاق کننده است؟ و ... را در بسته سلامت امروز بخوانید.

کم خونی و ریزش مو به دنبال مد رژیم گیاه خواری

دیلی میل: کارشناسان به افرادی که به دلیل‌های گوناگون رژیم غذایی گیاه خواری دارند هشدار می‌دهند که مصرف سبزی و میوه به تنهایی می‌تواند سبب آسیب به پوست، احساس ضعف و خستگی مزمن، ریزش مو، بروز آکنه صورت، پوکی استخوان و بروز افسردگی در افراد شود. کارشناسان به ویژه دریافتند پروتئین حیوانی دارای ویتامین B۱۲ است که ماده‌ای فوق العاده ضروری و مفید برای حفظ سیستم اعصاب مرکزی بدن و سلول‌های خونی است و در خوراکی هایی، چون تخم مرغ، ماهی، مرغ و پنیر وجود دارد همچنین مصرف بیش ازحد برخی موادغذایی به ویژه لوبیا می‌تواند سبب مشکل‌های گوارشی، نفخ و دل درد درگیاه خواران شود. اکنون موج رژیم غذایی وگان یا گیاه خواری درآمریکا به شدت طرفدار پیدا کرده و ۶۰۰ درصد افزایش یافته است و این می‌تواند درآینده سبب ابتلای افراد به بیماری‌های مختلف شود. پژوهشگران دریافتند رعایت رژیم غذایی گیاه خواری دربازه‌های زمانی استاندارد، محدود و با مصرف تمامی گروه‌های غذایی مورد نظر می‌تواند سبب کاهش چربی خون، چاقی و دیابت نوع دو شود اما استفاده از این رژیم غذایی برای بازه‌های زمانی طولانی می‌تواند فرد را درمعرض ابتلا به بیماری‌های مختلف قرار دهد. کمبود ویتامین B۱۲ یکی از مهمترین مشکل‌هایی است که فرد گیاه خوار با آن مواجه می‌شود، زیرا بدن این ویتامین را تولید نمی‌کند و همچنین به دلیل محلول بودن این ویتامین در آب، B۱۲ به وسیله ادرار ازبدن دفع می‌شود به همین دلیل کسب آن از منبع‌های خارجی مانند پروتئین‌های حیوانی برای سلامت بدن ضروری است.

شب چله هندوانه نخورید/ کم خونی و ریزش مو به دنبال مد رژیم گیاه خواری/ شغل شما چاق کننده است؟


چرا گوش‌ها قرمز و داغ می‌شوند؟

مدیکال‌ نیوزتودی: این عارضه بیماری نادری است که باعث قرمزی و سوزش بیرون گوش می‌شود. این مشکل ممکن است برای چند ثانیه یا حتی چندین ساعت ادامه داشته باشد. علت سندرم گوش قرمز مشخص نیست اما در افراد جوان با میگرن مرتبط است. قرمزی و سوزش عوامل شایع قرمزی گوش هستند. افزایش جریان خون در این قسمت به قرمز شدن ناگهانی گوش منجر می‌شود. همچنین سوزش می‌تواند در نتیجه واکنش‌های احساسی از قبیل عصبانیت یا خجالت بوجود آید. این سوزش همچنین می‌تواند بر اثر تغییر سریع در دما، مصرف مواد الکلی و تغییرات هورمونی بروز کند. آفتاب سوختگی هم ممکن است به قرمز شدن گوش‌ها منجر شود. یکی دیگر از دلایل قرمزی گوش عفونت پوست است. عفونت‌های پوستی معمولا از باکتری بوجود می‌آیند که از طریق بریدگی، گزیدگی و خشکی پوست به بدن نفوذ پیدا می‌کند. عفونت‌های پوستی باکتریایی که موجب قرمزی پوست می‌شوند ممکن است ورم گوش‌ها را به همراه داشته باشند. از دیگر علائم عفونت شامل خستگی، تب و لرز است. درمان قرمزی گوش به علت بروز آن بستگی دارد. در برخی موارد رفع آن نیازی به درمان ندارد هرچند در موارد جدی‌تر از قبیل عفونت‌ پوستی مصرف آنتی بیوتیک و درمان‌های دیگر تجویز می‌شود.

شب چله هندوانه نخورید/ کم خونی و ریزش مو به دنبال مد رژیم گیاه خواری/ شغل شما چاق کننده است؟


استرس دوره بارداری بر اندازه نوزاد تاثیر می گذارد

مهر: طبق نتایج مطالعه محققان دانشگاه نیومکزیکو، نوزادان بواسطه میزان استرس مادر در طول بارداری به لحاظ جسمی آسیب می بینند. یافته ها نشان می دهد استرس در طول اواخر بارداری موجب کاهش رشد نوزاد شده و در نتیجه سایز بدن نوزاد در طول رشد کاهش می یابد، درحالیکه استرس در طول اوایل بارداری بر نرخ رشد تاثیری ندارد، اما موجب تسریع روند رشد و افزایش سایز نوزاد بعد از شیر دادن می شود. سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید که ما معتقدیم استرس مادر به دو شیوه و براساس زمان بروز استرس در طول بارداری، بر نوزاد تاثیر می گذارد و پیامدهای متفاوتی قبل تولد، بعد تولد و بعد از شیردهی دارد. استرس مادر در اواخر بارداری موجب می شود مادر انرژی کمتری صرف پرورش جنین خود کند که منجر به رشد آهسته تر جنین در رحم می شود اما بعداً بر رشد نوزاد تاثیری نمی گذارد. در مقابل، استرس مادر در ابتدا بارداری موجب می شود جنین با کاهش امید به زندگی در سنین بالاتر مواجه شود.

شب چله هندوانه نخورید/ کم خونی و ریزش مو به دنبال مد رژیم گیاه خواری/ شغل شما چاق کننده است؟


وجود میکروب در دستگاه گوارش عامل ابتلای کودک به آسم

مهر: مطالعات نشان می دهد ریسک خانوادگی ابتلا به آسم که معمولا از مادر به نوزاد منتقل می شود تنها عامل ژنتیکی ندارد. یافته ها نشان می دهد اصلاح میکروبیوم روده نوزاد که اجتماع میکروارگانیزم ها یا باکتری های ساکن در دستگاه گوارشی هستند، می تواند ریسک ابتلا به آسم را کاهش دهد. در این مطالعه، محققان دانشگاه آلبرتا کانادا دریافتند نوزادان پسر متولدشده از مادران مبتلا به آسم که معمولا در بالاترین احتمال ابتلا به بیماری آسم در اوایل کودکی قرار دارند، یک سوم میکروبیوم های روده دارای مشخصات خاص را در سه تا چهار ماهگی داشتند. سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید که ما شاهد کاهش قابل توجه خانواده میکروبیوم های موسوم به Lactobacillus در نوزادان پسر متولدشده از مادران باردار مبتلا به آسم بودیم. این یافته ها اثبات می کند که بیماری آسم مادر در طول بارداری با تغییر در میکروب های روده نوزاد مرتبط است. به گفته محققان، این کشف می تواند منجر به یافتن شیوه های پیشگیرانه برای اصلاح میکروبیوم های روده در نوزادان در جهت کاهش ریسک بیماری شود. در این مطالعه همچنین مشخص شد آسم مادر تاثیری متفاوت بر الگوی باکتریایی روده نوزاد دختر خواهد داشت.

شب چله هندوانه نخورید/ کم خونی و ریزش مو به دنبال مد رژیم گیاه خواری/ شغل شما چاق کننده است؟


شغل شما چاق کننده است؟

شفقنا: مطالعه ای به تازگی نشان داده است که تقریباً یک سوم کارکنان بریتانیا بر این عقیده هستند که جنبه های مختلف شغل آنها باعث شده است که وزن اضافه کنند. یکی از این موارد، شریک شدن در غذاهای یکدیگر است. با این وجود، اضافه کردن وزن به میزان کم صرفاً از تأثیری فیزیکی بر متخصصان سراسر کشور برخوردار نیست. از میان 1200 کارمندی که تأیید می کردند شغل آنها منجر به اضافه وزن شده است، حدود 76 درصد آنها معتقد بودند که این امر به خوشحال نبودن آنها منجر شده است. به گفته مؤسس و مدیر سرپرستCV-Library برقراری توازن بین یک سبک زندگی سالم و شغل مطلوب بسیار دشوار است. سالم زندگی کردن گاهی اوقات می تواند خودش مثل یک شغل باشد بنابراین جای تعجب نیست که ببینید کار چطور می تواند بر عادات خورد و خوراک و ورزش کردن بسیاری از متخصصان کشورها اثرگذار باشد. البته دانستن اینکه چنین درصد بالایی از جامعه در نتیجه این اتفاق خوشحال نیستند نگران کننده است. اضافه شدن وزن قابل فهم است، به ویژه اگر تمام روز را پشت میز می نشینید و باخودتان در تقلا هستید که به باشگاه بروید یا پس از کار کمی ورزش کنید. البته روش هایی نیز وجود دارد که کارفرمایان می توانند با آنها کارکنانشان را قانع کنند تا گزینه های سالمی را به عادات روزانه سبک زندگی خود وارد کنند. پیاده روی کردن تا محل کار یا دوچرخه سواری تا آنجا نقشه های خوبی هستند که همیشه به کارکنان برای حفظ تناسب اندام در طول روز کاری آنها کمک می کنند.

شب چله هندوانه نخورید/ کم خونی و ریزش مو به دنبال مد رژیم گیاه خواری/ شغل شما چاق کننده است؟


با چند روش سکته مغزی را از خود دور کنید!

آوای سلامت: فشار خون بالا یک عامل خطر بزرگ برای سکته مغزی محسوب می‌شود و مبتلایان به آن دو تا ۴ برابر بیش از سایرین به سکته مغزی در هر دو جنس زن و مرد مبتلا می شوند. هدف باید فشار خون کمتر از ۱۲۰ روی ۸۰ باشد. برای رسیدن به این هدف کاهش نمک در رژیم غذایی مهم است. میزان نمک مصرفی در روز نباید بیش از یک و نیم قاشق چایخوری یعنی ۱۵۰۰ میلی‌گرم باشد. اجتناب از غذاهای پر کلسترول مانند همبرگر، بستنی و پنیر مهم است. خوردن ۴ تا ۵ فنجان میوه و سبزیجات در روز، دو تا سه بار ماهی در هفته و چند وعده غلات کامل و لبنیات کم‌چرب در روز پیشنهاد می شود. روزانه ۳۰ دقیقه فعالیت بدنی، ترک سیگار و استفاده از داروهای فشار خون در صورت نیاز، شما را به هدف کاهش میزان فشار خون کمک می‌کند. چاقی و عوارض مرتبط با آن از جمله دیابت و فشار خون بالا، شانس ابتلا به سکته مغزی را افزایش می‌دهد. اگر اضافه‌وزن دارید، این را بدانید که از دست دادن کمتر از ۱۰ پوند وزن می‌تواند تاثیر واقعی روی کاهش خطر سکته مغزی داشته باشد. هدف باید نگه داشتن شاخص توده بدنی زیر عدد ۲۵ باشد. برای رسیدن به این هدف بیش از ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کالری در روز دریافت نکنید. افزایش میزان ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی، گلف، تنیس و ... مهم است.

شب چله هندوانه نخورید/ کم خونی و ریزش مو به دنبال مد رژیم گیاه خواری/ شغل شما چاق کننده است؟


مبتلایان به لاغری افراطی با چند ترفند به وزن ایده آل‌ می رسند!

انجام تمرینات بدنی و فعالیت های مناسب در طول روز، منجر به ایجاد بافت ماهیچه ای و اطمینان کافی از افزایش وزن سالم در بدن است. سعی کنید حداقل دو تا سه روز در هفته را به تمرین های بدنی اختصاص و تمرینات متفاوتی را جهت تقویت عضلات مختلف بدن خود انجام دهید. شما باید به ازای هر کیلوگرم از وزن بدن تان، ۱,۵ گرم پروتئین مصرف کنید. تامین پروتئین بدن در تمام وعده های غذایی باید انجام شود. شما می توانید به این منظور مصرف لبنیات کم چرب، گوشت های بدون چربی و برخی حبوبات را در وعده های خود جای دهید. مصرف پروتئین، منجر به ایجاد بافت عضلانی بدون چربی در بدن می شود. مصرف مواد نشاسته ای یا کربوهیدرات ها، برای افزایش وزن ضروری است. این مواد در عضلات ذخیره شده و انرژی لازم را به بافت های بدن می رسانند. مصرف کربوهیدارت ها برای تامین سوخت عضلات توصیه می شود. نان گندم، لوبیا، عدس، برنج و سیب زمینی از جمله مواد غذایی هستند که کربوهیدرات و نشاسته را شامل می شوند. اولین گام به منظور افزایش وزن سالم، این است که به طور متناوب و هر سه ساعت، بخورید. اگر شما برای مدت زمان طولانی چیزی نخورید، متابولیسم بدن، سرعت سوخت و سازش را کم می کند و خوردن در فواصل زمانی مشخص، باعث جلوگیری از اتلاف انرژی بدن و از دست دادن چربی های آن می‌شود.

شب چله هندوانه نخورید/ کم خونی و ریزش مو به دنبال مد رژیم گیاه خواری/ شغل شما چاق کننده است؟


شب چله هندوانه نخورید

تسنیم: شام مناسب برای این شبها، آن است که مزاج گرم داشته بایشد، آبگوشت، حلیم، بوقلمون، فسنجان، آش‌هایی با ترکیب حبوبات و شلغم، بسیار مفید است در مقابل از غذاها و گوشت های سرد، بپرهیزید؛ ماهی، گوشت گوساله و مرغ، ماست، ترشی، سوسیس و کالباس و ... نخورید. بر‌خلاف آنچه شایع است، خوردن "هندوانه"برای شب چله و تمام شب های پاییز و زمستان اصلاً خوب نیست زیرا مزاج این میوه، کاملاً سرد و مرطوب است و خوردن آن در این ایام می‌تواند بسیار بیماری‌زا باشد؛ اگر خیلی می‌خواهید به حس شورانگیز و نوستالژیک تابستانی، مقید باشید به خوردن بسیار اندک از آن، شکیبایی کنید. کنار هندوانه، خوردن تنقلات گرم لازم است.

شب چله هندوانه نخورید/ کم خونی و ریزش مو به دنبال مد رژیم گیاه خواری/ شغل شما چاق کننده است؟

کنترل پرخوری و درمان دل درد در شب یلدا

تبیان: زنجبیل، درمانی عالی برای دل‌درد است. یک‌چهارم قاشق غذاخوری آب زنجبیل تازه را با نصف قاشق غذاخوری عسل حل کرده و به کودکتان بدهید. البته این ترکیب، مناسب کودکان زیر 2 سال نیست. زنجبیل می‌تواند مشکلات گوارشی از جمله سوءهاضمه، گرفتگی ناشی از نفخ شکم و یا دردهای دیگر در معده یا مجرای گوارشی را برطرف کند. یک قاشق چای‌خوری نمک به یک لیوان آب گرم بیفزایید و آن را کاملاً حل کنید و به کودک بدهید. در عرض چند دقیقه، دل درد او آرام می‌شود. ماست می‌تواند در درمان معده درد مؤثر باشد، چرا که موجب خنک شدن معده می‌شود. گاهی اوقات پس از پرخوری، کودک به دلیل عدم تعادل اسیدیته در معده‌اش، بر اثر ضعف در هضم برخی از غذاها و نوشیدنی‌های خاص در مواد مختلف غذایی، دچار دل درد می‌شود. بنابراین نوشیدن مقداری آب می‌تواند این عدم تعادل را درمان کرده و معده درد او را درمان کند. عسل حاوی شکر، کربوهیدرات و آنتی‌اکسیدان است. البته به کودکان کمتر از یک سال نباید عسل داده شود. زیرا خطر ابتلا به بوتولیسم وجود دارد. خوردن یک قاشق چای‌خوری عسل می‌تواند معده درد را آرام کند.
 

 شب چله هندوانه نخورید/ کم خونی و ریزش مو به دنبال مد رژیم گیاه خواری/ شغل شما چاق کننده است؟



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *