قیمت گل در آستانه شب یلدا 50 درصد گران شد/ میوه‎آرایی نرخ مصوب ندارد

6:00 - 29 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۸۴۷۳
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس اتحادیه فروشندگان گل وگیاه گفت: با توجه به اتمام ماه‌های رمضان، محرم و صفر از اوایل آذرماه بازار گل رونق گرفته وشاهد افزایش حدود 50 درصد قیمت بازارهای گل در آستانه شب یلدا هستیم.

قیمت گل در آستانه شب یلدا 50 درصد گران شد/ قاچاق به حداقل رسیداکبر شاهرخی در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصاد ، در خصوص افزایش قیمت گل در آستانه شب یلدا بیان کرد: قیمت گل نه به واسطه نزدیکی به شب یلدا بلکه از ابتدای آذرماه با افزایش روبه روشده تا جایی که گل رز 50 درصد و سایر گلها 20 تا 40 درصد افزایش قیمت داشته‌اند.

وی درادامه افزود: علت افزایش قیمت گل در آذرماه کاهش میزان قاچاق گل و سردی هوا بوده است و تولید کنندگان در شرایط فعلی با خیال راحت اقدام به افزایش کرده‌اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا تزئین سفره آرایی و میوه آرایی شب یلدا نرخ مصوبی دارد، گفت: با توجه به اینکه این یک کار هنری است نمی‌توانیم نرخی برای آن تعیین کنیم و بر اساس میزان کار و استفاده گل هر یک از گلفروشان نرخ مربوط به خود را دارند.

شاهرخی در توضیح ویژگی‌های گل رز هلندی موجود در بازار گفت: گلهای رز هلندی موجود در بازار از لحاظ ظاهری نسبت به گلهای رز داخلی ساقه پهن‌تر و رنگ تیره تری دارند و قیمت آنها نیز بالاتر است ولی سایر گلهای باکیفیت همانند گل رز هلندی نیز در داخل کشورتولید می شود که تنها حدودی با رزهای هلندی متفاوت هستند.

وی در توضیح پیش بینی بازار گل در استانه شب یلدا گفت: با توجه به پشت سر گذاشتن ماه‌های چون رمضان ، محرم و صفر و نبود مشتری در بازار گل در ماههای جاری استقبال از خرید گل با توجه به شروع مناسبت‌ها افزایش یافته و قاعدتاً بازار گل درشب یلدا مناسب خواهد بود.

رئیس اتحادیه فروشندگان گل و گیاه با اشاره به علت افزایش قیمت گل یادآور شد: علت اصلی افزایش قیمت گل کترینگ‌های ایجاد شده در فضاهای مجازی هستند که که بدون داشتن مجوز اقدام به فروش گل، سفره آرایی می کنند که این امر موجب می شود تا گل فروشی‌های دارای مجوز از اتحادیه فروش کمتری داشته باشند وبا کمبود گل مواجه شوند.

شاهرخی در این باره ادامه داد: درحال حاضر با کمبود گل ارکیده در بازار مواجه هستیم و بسیاری از مشتری‌های گل فروشی‌ها به علت نبود این گل حاضر به خرید نیستند در حالی که در مراسمی که توسط کترینگ‌ها برگزار می شود گلهای کمیاب دربازار به وفور مشاهده می شود و مشخص نیست که منبع تهیه این گلها از کجاست.

وی در انتها خاطر نشان کرد: اسپری‌های استفاده شده در گلفروشی ها دارای مجوز هستند و هیچ بوی نامطبوعی برای گل ایجاد نمی‌کنند.


برچسب ها: گل یلدا نرخ تزئین

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *