رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

چرا شب یلدا را جشن می گیریم؟

11:16 - 28 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۸۴۵۵
عضو ستاد استهلال کشور با اشاره اینکه امسال طولانی ترین شب سال فقط یک شب خواهد بود گفت: 30 آذر یک ثانیه از شبهای دیگر طولانی تر بوده و انقلاب زمستانی در این شب رخ می دهد.
چرا شب یلدا را جشن می گیریم؟به گزارش گروه فضای مجازی ، علی ابراهیمی سراجی ضمن اشاره به اینکه درسال ۹۵ دو شب به دلیل یکسان بودن زمان ثانیه‌ای به عنوان طولانی‌ترین شب معرفی شد، افزود: البته این اتفاقات و نزدیک بودن شب‌ها در نزدیکی انقلاب زمستانی بسیار رخ می‌دهد و بعضی از سال‌ها در اندازه چند دهم ثانیه یه شب طولانی‌تر است.

وی خاطر نشان کرد: سال گذشته به طور اتفاقی دو شب از لحاظ ثانیه با همه برابر بودند و می‌شود گفت: دوشب یلدا داشتیم، اما امسال طولانی‌ترین شب فقط یکبار اتفاق می‌افتد که یک ثانیه طولانی‌تر خواهد بود.

ابراهیمی گفت: طولانی‌ترین شب را در شهرستان پارس آباد با ۱۴ ساعت و ۳۸ دقیقه و ۴۷ ثانیه، کوتاه‌ترین شب در چابهار با ۱۳ ساعت و ۲۶ دقیقه و ۴۳ ثانیه و در تهران ۱۴ ساعت و ۱۶ دقیقه و ۸ ثانیه خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: امسال انقلاب زمستانی در ساعت ۱۹ و ۵۱ دقیقه پنجشنبه ۳۰ آذر رخ می‌دهد.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: هر چه به سمت قطب شمال می‌رویم شب‌ها طولانی‌تر می‌شود؛ به طور مثال در مسکو ۱۷ ساعت و ایسلند بیش از ۲۰ سا عت خواهد بود از سویی دیگر در نیمکره جنوبی همزمان طولانی‌ترین روز را شاهد هستند و میزان زمان آن بستگی به چرخش مدار زمین دارد.

این عضو ستاد استهلال کشور در پایان از وجود پدیده فلکی بارش شهابی به نام بارش دبی در شب‌های ۲ و ۳ دی خبر داد.
 
منبع:جام جم
 
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *