صلیب سرخ: تلفات غیرنظامیان در "هرات" نگران کننده است

8:07 - 29 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۸۳۳۰
سخنگوی کمیته صلیب سرخ در هرات با اشاره به افزایش تلفات غیر‌نظامی‌ها در افغانستان و بی توجهی طرفین درگیر از ادامه این وضعیت ابراز نگرانی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل ، هدایت کیانا سخنگوی کمیته صلیب سرخ در هرات با اشاره به افزایش تلفات غیر‌نظامی‌ها در افغانستان و بی توجهی طرفین درگیر، گفت: آنها برنامه‌های اطلاع رسانی در مورد قوانین بشر دوستانه بین‌المللی را برای عالمان دین در هرات آغاز کردند، تا عالمان دین در کاهش شمار تلفات غیرنظامی‌ها شرکت کنند.

وی افزود: در همایش دیروز با محور پشتیبانی از غیرنظامی‌ها در هنگام جنگ از دیدگاه دین اسلام که با حضور عالمان دینی برپاشده است، گفت: با حضور عالمان دین در این برنامه سهم بسزای در کاهش شمار تلفات غیرنظامی‌ها خواهیم داشت و از وضعیت بد غیرنظامی‌ها در افغانستان ابراز نگرانی می‌کند.

کیانا گفت: کمیته بین المللی صلیب سرخ در افغانستان در برنامه‌های مختلف خود برای جلوگیری و اطلاع رسانی به طرفین درگیر جنگ و آشنایی آنها با قانون‌های مختلف و کاهش تلفات غیرنظامی‌ها گام‌های برداشته است، اما هنوز هم از وضعیت غیرنظامی در افغانستان سخت نگران است.

عالمان دینی که در همایش پشتیبانی از غیرنظامی‌ها شرکت کردند بر این عقیده هستند که جنگ از نگاه اسلام فاجعه ای ویرانگر است و مسایل مختلف باید با مذاکره تا با خونریزی و تلف شدن مردم بی‌گناه در افغانستان حل شود.

«محمد جواد رجب زاده» از عالمان برجسته دین در هرات گفت: جنگ و درگیری‌های داخلی سبب آسیب رسیدن به غیرنظامی‌ها و کشته شدن آنها می‌شود که دین اسلام ریختن خون مسلمان را حرام و جزای سنگینی را در پی خواهد داشت دولت و مخالفان تفنگدار باید در نبرد‌ به غیرنظامی‌ها آسیب نرسانند.

جنگ ویرانگر در افغانستان که بیش از سه دهه جریان دارد صدمه‌های بزرگی را به مردم و کشور افغانستان وارد ساخته است از سوی مسوولان کمیته صلیب سرخ در هرات نیز از افزایش تلفات غیرنظامی‌ها ابراز نگرانی و از این رو با شرکت علما دین برای کاهش این تلفات اطلاع رسانی می‌کنند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *