رییس اجرایی دولت افغانستان: رسیدگی به مشکلات مهاجرین اولویت "دولت افغانستان" است

12:18 - 28 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۸۳۲۹
رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان در مراسم گرامیداشت روز جهانی مهاجر، گفت: رسیدگی به مشکلات مهاجران افغانستان را در اولویت کاری دولت وحدت ملی قرار داده‌ایم.

به گزارش سرویس بین الملل ، عبدالله عبدالله، رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان در مراسم گرامیداشت روز جهانی مهاجر، که امروز در کابل برگزار شده بود، گفت: رسیدگی به مشکلات مهاجران افغانستان را در اولویت کاری دولت وحدت ملی قرار داده‌ایم.

رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان افزود: مهاجرت در عصر امروز یک امر طبیعی و شناخته شده است و هرچند مهاجرت دورشدن از خانواده و وطن را در پی ‌دارد، اما آشنایی به فرهنگ‌ها و تمدن‌ها و تعامل میان آنان از پیامدهای خوب مهاجرت است.

عبدالله اظهار داشت: افغانستان در چهار دهه‌ پسین با مشکلات زیادی روبه‌رو بوده و این امر سبب شده است که شمار زیادی از هم‌وطنانمان مهاجر شوند.

رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان از تلاش‌های وزارت مهاجرین و نهادهای همکار بین‌المللی سپاسگزاری کرد و افزود: هرچند کارهای خوبی در راستای حل مشکلات مهاجران و فراهم کردن سهولت برای آنها در کشورهای دیگر صورت گرفته است اما این تلاش‌ها به معنای رضایت کامل نیست و باید هرچه بیشتر به این پدیده‌ مهم توجه شود.

عبدالله از کشورهای ایران، پاکستان و کشورهایی که مهاجران افغانستان را در خود جا داده و با آنها سهولت فراهم کرده است، تشکر کرد و آرزوی برگشت مهاجران افغانستان را به کشورشان کرد تا بتوانند در روند بهبود وضعیت افغانستان مشارکت کنند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *