روش‌های از شیر گرفتن شیرخوار در طب ایرانی

12:05 - 21 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۶۱۹۹
یک کارشناس طب سنتی گفت: از شیر گرفتن طفل باید به تدریج انجام شود و مادر باید توجه داشته باشد که هرگز نباید ناگهانی شیرخوار را از شیر منع کند, توصیه می‌شود به تدریج مقدار خوراندن غذاهای مناسب به شیرخوار افزایش یافته و میزان شیردهی کاهش پیدا کند.

روش‌های از شیر گرفتن شیرخوار در طب ایرانیبه گزارش گروه فضای مجازی ،سید جواد علوی کارشناس طب سنتی درباره روش از شیر گرفتن شیرخوار در طب ایرانی اظهار کرد: از شیر گرفتن طفل باید به تدریج انجام شود و مادر باید توجه داشته باشد که هرگز نباید ناگهانی شیرخوار را از شیر منع کند, توصیه می‌شود به تدریج مقدار خوراندن غذاهای مناسب به شیرخوار افزایش یافته و میزان شیردهی کاهش پیدا کند.

وی افزود: در خصوص کودکانی که وابستگی زیادی به شیر مادر دارند، توصیه می‌شود کودک را شب‌ها از خواب بیدار کنند و شیر بدهند, این امر به تدریج موجب تنفر و کاهش تمایل شیرخوار به تغذیه از شیر مادر می‌شود و از سوی دیگر در طی روز و بیداری شیرخوار میزان غذا را افزایش داده تا نیاز وی به شیر کمتر شود.

علوی عنوان کرد: بعد از بازگیری از شیر اگر گاهگاهی شیرخوار تمایل به شیر مادر داشته باشد که با هیچ چیز تسکین نیابد، باید اندکی شیر به او داده شود.

وی خاطرنشان کرد: بهترین روش از شیرگیری نوزاد، تدریجی است, بهتر است اولین بار وعده شیردهی که حذف می‌شود، وعده شبانه (آخرین وعده) باشد, برخی از مادران به صورت عمدی و قبل از اینکه مدت شیردهی توصیه شده به اتمام رسیده باشد، به دلیل کار در خارج از منزل یا بارداری، شیردهی را قطع می‌کنند.

این کارشناس طب سنتی افزود: در برخی موارد از شیر گرفتن به طور ناگهانی اتفاق می‌افتد, مثلاً در مواقعی که حادثه‌ای برای مادر اتّفاق می‌افتد و به هر دلیل دیگر مادر به بیمارستان منتقل می‌شود, در این مواقع پیشنهاد می شود که بسته‌های یخ روی سینه گذاشته شده و تحریک سینه کاهش یابد.

 

 

منبع:تسنیم

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *