واکنش سازنده بازی حمله موشکی به ادعاهای کافه بازار/ امتناء برخی از مارکت‌های ایرانی از انتشار بازی‌های ضد صهیونیستی؟!

18:07 - 17 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۴۹۳۱
مدیر سازنده بازی حمله موشکی گفت: در کمال تعجب چند وقت پیش یک بازی که هم اسم بازی ما بود در کافه بازار منتشر شد که در آن هیچ اسمی از اسرائیل نیست.

واکنش سازنده بازی حمله موشکی به ادعاهای کافه بازار/ امتناء برخی از مارکت‌های ایرانی از انتشار بازی‌های صهیونیستی؟!به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، به گفته مدیر پروژه بازی ضد صهیونیستی حمله موشکی، ساخت این بازی به خاطر تهدیدات زیادی بود که اسرائیل انجام می داد؛ حمله موشکی گذشتن از سپر دفاعی اسرائیل یا همان گنبد آهنین است. 

در بازی حمله موشکی که تسط شرکت اصحاب رسانه پویا ساخته شدهکاربران می‌توانند در ۷ مرحله با انتخاب موشک مناسب با عبور از پدافند هوایی رژیم صهیونیستی مشهور به گنبد آهنین وارد حیفا شوند و از روی نقشه رژیم صهیونیستی عبور و با کسب امتیاز موشک‌های جدید خریداری کرده و وارد قسمت‌های مختلف شهر حیفا شوند و این شهر را نابود کنند.

مهدی آتش جم مدیر سازنده این بازی میگوید:با توجه به تبلیغات اسرائیلی‌ها، ایده‌ای به ذهن ما رسید که یک بازی تولید کنیم که برای نخستین بار در دنیا شما بتوانید در بازی، موشک را خودتان هدایت کنید؛ به این صورت که فردی که بازی می‌کند موشک را پس از شلیک هدایت می‌کند تا به مقصد برسد و با نقاط مختلفی که در کشور اسرائیل درنظر گرفته شده برخورد کند.

انتشار این بازی که با استقبال کاربران فضای مجازی روبرو شد واکنش رسانه های غربی و حتی صهیونیستی را نیز در پی داشت.

سازنده بازی حمله موشکی درباره واکنش کشورهای غربی در مورد ساخت این بازی میگوید:واکنش کشور‌های خارجی نسبت به ساخت بازی «حمله موشکی» این بود که اصلا چرا آن را تولید کرده‌ایم.

وی با انتقاد از امتناء برخی مارکت های اندرویدی داخلی از انتشار بازی گفت: بازی ضد صهیونیستی حمله موشکی در راستای اهداف جمهوری اسلامی ساخته شده وحداقل توقع این است که در مارکت های داخلی حمایت شود.

به گفته آتش جم این بازی در ایران اپس، ۲۵ هزار بار دانلود شده است،اما کافه بازار از انتشار این بازی با این ادعا که مجوزهای کتبی لازم را ندارد امتناء کرده است.

آتش جم گفت: کافه بازار پس از آنکه نتوانست ایراد فنی به بازی وارد کند، از ما خواست تا از چند نهاد مختلف مجوز دریافت کنیم. به ما گفتند شما باید از وزارت دفاع،وزارت فرهنگ و از کار گروه مصادیق مجرمانه نامه بیاورید.حتی گفتند امضا فرمانده کل سپاه پاسداران نیز باید باشد.

وی با تامل برانگیز خواندن اقدام کافه بازار ادامه داد: در کمال تعجب چند وقت پیش بازی به نام حمله موشکی که هم اسم بازی ما بود در کافه بازار منتشر شد.در این بازی موشکی است که باید هدفی را بزند،در این بازی جدید که توسط کافه بازار منتشر شده هیچ اسمی از اسرائیل نیست و این تعجب برانگیز است.

مدیر سازنده بازی حمله موشکی با طرح این سوال که چرا بازی ضد صهیونیستی باید از چهار نهاد مجوز بیاورد ولی بازی های با محتوا و فرهنگ غربی ترجمه شده و در مارکت هایی مانند کافه باز منتشر می شوند و ارز هم از کشور خارج می کنند گفت: چون وصل به درگاه‌های پرداخت ایران شده و خارج می‌شود.سال ۹۴، ۳۵ میلیون دلار در امد بازی در ایران بوده که فقط ۱۰ درصد آن مربوط به بازی‌های تولید داخل بوده و بقیه ارز آن به همین روش از کشور خارج شده است.

توضیحات مدیر سازنده بازی حمله موشکی در پاسخ ادعا‌های کافه بازار



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *