رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز محورهای مواصلاتی به شهرستان زرند

9:58 - 13 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۳۷۳۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند بر برنامه‌ریزی، شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز محور‌های مواصلاتی در راستای کاهش حوادث تاکید کرد و گفت: زیرساخت‌های مناسبی برای کاهش حوادث رانندگی در شهرستان زرند فراهم نیست.

شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز محورهای مواصلاتی به شهرستان زرنددادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی بر برنامه‌ریزی، شناسایی و رفع نقاط حادثه خیز محور‌های مواصلاتی در راستای کاهش حوادث تاکید کرد و گفت: زیرساخت‌های مناسبی برای کاهش حوادث رانندگی در شهرستان زرند فراهم نیست.

سید‌مهدی قویدل اظهار داشت:اصلاح نقاط حادثه‌خیز، توجه به تامین روشنایی، افزایش نصب دوربین‌های کنترل سرعت و شناسایی رانندگان متخلف و برگزاری دوره‌های آموزشی فرهنگ صحیح رانندگی در کاهش تصادفات و مرگ و میر‌های ناشی از سوانح رانندگی بسیار با اهمیت است.

این مقام قضائی عنوان کرد: بنابراین باید این نکته را مد‌نظر داشته باشیم که افزایش تعداد سرعتگیر غیراستاندارد در یک شهر، نه تنها ارزش به حساب نمی‌آید، بلکه بیانگر توهین و پایین بودن فرهنگ رانندگی در شهر است لذا مردم به قوانین احترام بگذارند.

عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرند با بیان اینکه اگر در کشور‌های پیشرفته رخداد‌های خوبی را شاهد هستیم به فرهنگ پذیرش مردم برمی‌گردد، گفت: بنابراین مردم باید به قوانین احترام بگذارند و برای غنی‌سازی فرهنگ صحیح رانندگی بیش از پیش تلاش کنند.

وی با توجه به آمار بالای موتورسواران در شهرستان زرند، احداث پیست موتورسواری در این شهرستان را بسیار ضروری و با اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: با احداث پیست موتورسواری و جهت‌دهی به این علاقه می‌توان از آسیب‌های اجتماعی و خطرات احتمالی جلوگیری کنیم.

قویدل کمبود پارگینگ را یکی دیگر از مشکلات عنوان کرد و افزود: احداث پارگینگ در بافت مرکزی شهر ضروری است و مسؤولان در تحقق این هدف تلاش کنند.

وی با اشاره به ماده ۷۹ قانون مجازات اسلامی و اعمال مجازات جایگزین حبس اظهار داشت: خدمات عام‌المنفعه در زمینه‌های مختلف با توجه به قانون می‌توان به جای مجازات توانایی و استعداد هر فردی که مرتکب جرمی شده به صورت رایگان انجام داد.
  


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *