رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

امروز امکان تحصیل تا دوره‌های عالی در زندان فراهم است

13:43 - 12 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۳۵۰۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون حقوقی قوه قضاییه در بازدید از زندان مرکزی یزد گفت: مددجویان زندانی از ظرفیت زندان برای بازگشت به جامعه و فرصتی برای خلوت با خدا و آموزش مهارت‌های زندگی استفاده کنند.

امروز امکان تحصیل تا دوره‌های عالی در زندان فراهم استبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از دادگستری کل استان یزد، ذبیح الله خدائیان معاون حقوقی قوه قضاییه در بازدید از زندان مرکزی یزد و در جمع مددجویان زندانی گفت: مددجویان زندانی از ظرفیت زندان برای بازگشت به جامعه و فرصتی برای خلوت با خدا و آموزش مهارت‌های زندگی استفاده کنند.  

معاون حقوقی قوه قضاییه بیان کرد: زندان ظرفیت‌های بسیار خوبی برای آموزش دارد و مددجو خود باید از دروان محکومیت در زندان به عنوان فرصتی برای تعالی روح، جسم و اندیشه و فراگیری مهارت‌ها بهره بگیرد.

ذبیح الله گرفتاری در زندان و تحمل مجازات زندان را نشانه لطف خداوند به بندگان خود برای جلوگیری از سقوط بیشتر به ورطه جرم و گناه  دانست و اظهار داشت: خداوند دست بندگان خود را که امید به بازگشتشان به زندگی شرافتمندانه را دارد می‌گیرد و اجازه نمی‌دهد که غرق در گناه و معاصی بمانند.

این مقام قضایی تصریح کرد: زندان پایان ماجرا نیست بلکه سرآغازی برای تحول رو به تعالی برای بندگانی است که قدر فرصت‌ها را بدانند.

وی گفت: جمعی از جمعیت جوان و آماده به کار کشور که باید در خدمت خانواده و جامعه باشد و تحولی را در جامعه ایجاد کند به هر علت محبوس در زندان شده است و زندان نیز زمینه آموزش‌های دینی، مذهبی، فرهنگی و مهارت‌های فنی و اجتماعی را فراهم کرده است.

معاون حقوقی قوه قضاییه به شرایط دیده شده توسط قانونگذار جهت اصلاح مجرمین اشاره کرد و ابراز داشت: تعلیق، آزادی مشروط، عفو و تخفیف مجازات از جمله گزینه‌هایی است که می‌توان برای کسانیکه در زندان راه اصلاح در پیش گرفته اند در نظر گرفت.


خدائیان با اشاره به امکانات آموزشی درون زندان و ظرفیت‌های بسیار خوب و ارزشمند در این زمینه، افزود: مددجو می‌تواند روح خود را صیقل دهد، جسم خود را پرورش دهد و اندیشه خود را تعالی بخشد چراکه در زندان، هم فرصت و وقت آن را دارد و هم زندان با حضور مربیان مجرب و امکانات ویژه این شرایط را فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز در زندان امکان تحصیل از سواد آموزی تا طی دوره‌های عالی تحصیلی فراهم است و اگر مددجو از این شرایط استفاده نکند خود ضرر کرده است.

شایان ذکر است معاون حقوقی قوه قضاییه در سفر خود به استان یزد از زندان مرکزی یزد بازدید و با جمعی از مددجویان این زندان دیدار کرد.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *