آمریکا بانک‌های بزرگ را تهدید می‌کند تا از همکاری با ایران خودداری کنند

14:50 - 10 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۲۸۳۸
دسته بندی: سیاست ، عمومی
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: متاسفانه با وجود توافقنامه برجام، آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند که در روند اجرای برجام اخلال کنند و برخی بانک‌های بزرگ را تهدید می‌کنند تا از همکاری با ایران خودداری نمایند اما ایران هم اکنون با نظام بانکی بین المللی همکاری دارد و لازم است که روابط بانکی ایران با بلاروس نیز بیش از پیش احیاء شود.

/////////به گزارش گروه سیاسی ، اسحاق جهانگیری ظهر امروز (جمعه) در حاشیه شانزدهمین اجلاس شورای نخست وزیران سازمان همکاری شانگهای، در دیدار آندری کابیاکوف نخست وزیر بلاروس که در هتل محل اقامت معاون اول رئیس‌جمهور کشومان برگزار شد با اشاره به سفر رئیس‌جمهور بلاروس که در آینده نزدیک انجام خواهد شد، این سفر را پراهمیت توصیف کرد و افزود: امیدوارم در این سفر راهکارهایی برای توسعه مناسبات فیمابین پیدا شود.

وی ادامه داد: لازم است که در چهاردهمین کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور زمینه های جدید همکاری شناسایی و موانع پیش روی توسعه همکاری ها مرتفع شود.

جهانگیری تصریح کرد: ایران آماده توسعه همکاری با بلاروس در زمینه نفت است و از سرمایه گذاری شرکت های بلاروس در میادین نفتی ایران استقبال می کند.

آنطور که پایگاه اطلاع رسانی دولت گزارش داده است، معاون اول رئیس‌جمهور در این دیدار بیان داشت: متاسفانه با وجود توافقنامه برجام، آمریکایی‌ها تلاش می‌کنند که در روند اجرای برجام اخلال کنند و برخی بانک‌های بزرگ را تهدید می‌کنند تا از همکاری با ایران خودداری نمایند اما ایران هم اکنون با نظام بانکی بین المللی همکاری دارد و لازم است که روابط بانکی ایران با بلاروس نیز بیش از پیش احیاء شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *