زمینه فعالیت‌ بخش خصوصی در "هرات" فراهم می‌شود

12:06 - 11 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۲۰۵۱
معاون وزیر تجارت افغانستان اعلام کرد که وزارت تجارت بر روی گسترش فعالیت‌های بخش خصوصی تمرکز بیشتری خواهد کرد.

به گزارش سرویس بین الملل ، کامله صدیقی معاون وزیر تجارت افغانستان با اشاره به فعالیت‌های کم و پرچالش بخش خصوصی در افغانستان گفت: این وزارت از این پس تمرکز اساسی بر بخش خصوصی خواهد داشت و زمینه‌های رشد و گسترده شدن فعالیت‌های بخش خصوصی برای آنها از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی افزود: برای بررسی این موضوع هیاتی بلند پایه از وزارت تجارت به هرات سفر کرده و نشست مشترکی با سرمایه‌گذاران در هرات راه اندازی شد که در این نشست نیز مشکلات و چالش‌های فراروی سرمایه‌گذاران در بخش‌های سرمایه‌گذاری و تجارت در هرات بررسی خواهد شد و برای رفع این مشکلات وزارت تجارت افغانستان تلاش می‌کند.

از طرفی دیگر نوید «احمد وفا» رئیس اتحادیه واردکنندگان مواد نفتی در هرات دولت افغانستان را از گذشته تاکنون در رفع مشکلات سرمایه‌گذاران و روند تجارت در هرات ناکام خواند و گفت: تاکنون هیچ اقدام موثری صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد که حکومت برنامه مشخصی در زمینه تجارت و حمایت از سرمایه‌گذاران ندارد.

«حمید الله خادم» رئیس اتاق صنایع و معادن هرات نیز برای مبارزه با رفع مشکلات اقتصادی و سرمایه‌گذاری در هرات گفت: سرمایه‌گذار برای کار در افغانستان نیاز به امنیت، توجه دولت به سرمایه‌گذار، آماده ساختن و ارائه سهولت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری دارد تا بتواند در سرمایه گذاری در افغانستان بدون هیچ دغدغه ای کار کند.

وی افزود: در حال حاضر سرمایه‌گذاران زیادی در کشورهای خارجی به سر می‌برند و باید دولت افغانستان اطمینان آنها را جلب کند و زمینه را برای بازگشت آنان به افغانستان فراهم کند.

محی الدین نوری معاون والی هرات نیز به عملی شدن وعده‌های رهبران دولت وحدت ملی در زمینه رشد سرمایه‌گذاری تاکید کرد و گفت: در کنار سهولت‌ها در قوانین مالیاتی، تامین امنیت و ایجاد پروژه‌های کلان اقتصادی تاثیر مثبتی روی سرمایه‌گذاری در هرات گذاشته است.

سرمایه گذاران در هرات ناامنی‌ها را هنوز هم یکی از چالش‌های جدی خود می‌دانند. آنان تاکید می‌کنند که این مسئله سبب فرار سرمایه‌ها شده و خیلی از بازرگانان پول خود را از کشور خارج کرده‌اند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *