آزادی رهبر "لشکر طیبه" تأثیر منفی بر روابط پاکستان و آمریکا دارد

8:00 - 07 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۱۲۵۲
آمریکا با مطرح کردن درخواست دستگیری مجدد حافظ سعید رهبر گروه جماعت الدعوه و لشکر طیبه هشدار داد آزادی وی تأثیر منفی روی روابط اسلام‌- واشنگتن دارد.

به گزارش سرویس بین الملل ، آمریکا با مطرح کردن درخواست دستگیری مجدد حافظ سعید رهبر گروه جماعت الدعوه و لشکر طیبه پاکستان هشدار داد آزادی وی تأثیر منفی روی روابط اسلام‌- واشنگتن دارد.

مقامات آمریکایی هشدار دادند آزادی تروریست بزرگی مانند حافظ سعید به آبروی پاکستان در سطح بین المللی آسیب می‌رساند.

کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای حافظ سعید را یک «تروریست بدنام» خواند که در قتل صدها نفر از جمله تعدادی از شهروندان آمریکا نقش داشته است.

به گزارش داون، کاخ سفید رفع حصر خانگی از حافظ سعید را قویا محکوم و دولت پاکستان را به ناکامی در تحت پیگرد قانونی قرار دادن سعید متهم کرد.

آمریکا و هند این تبعه پاکستانی را به دست داشتن در حملات مرگبار بمبئی درسال 2008 میلادی متهم کرده‌اند. آمریکا برای اطلاعاتی که به دستگیری حافظ سعید منجر شود، 10 میلیون دلار جایزه تعیین کرده است.

حافظ سعید که نامش در فهرست تروریستی سازمان ملل متحد هم هست، تمام اتهامات علیه خودش را رد می‌کند. او تاکید دارد که جماعه الدعوه یک سازمان خیریه است و در اعمال خشونت‌آمیز توسط گروه‌هایی مانند لشکر طیبه نقشی ایفا نکرده است.

بعد از روی کار آمدن دونالد ترامپ، دولت پاکستان در ماه ژانویه امسال حافظ سعید را به حبس خانگی انداخت؛ اقدامی که برخی کارشناسان آن را پیام دوستی‌ به آمریکا ارزیابی کردند.

این در حالی است که روابط آمریکا و پاکستان اخیرا پر تنش شده است و سفر مقامات آمریکایی برای بهبود روابط با اسلام‌آباد فایده‌ای نداشت.

حافظ سعید روز پنجشنبه با حکم دادگاه لاهور از حصر خانگی آزاد شد که این موضوع اعتراض شدید هند و آمریکا را به دنبال داشت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *