ضرورت ساماندهی معادن شن و ماسه استان مازندران

9:48 - 05 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۰۹۴۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان مازندران آزاد سازی اراضی ساحلی وساماندهی معادن شن و ماسه و جمع آوری آن و تشکیل شن و ماسه در زمان بندی خاص با مدیریت و نظارت استانداری را خواستار شد.

ضرورت ساماندهی معادن شن و ماسه استانبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مازندران، حجت الاسلام و المسلمین محمد علی تقوی فرد رئیس کل دادگستری استان مازندران با اشاره به موضوع وقف گفت: یکی از پیام‌های وقف که ما انسان‌ها کمتر به آن توجه می‌کنیم این است که مال، یک سرمایه شخصی نیست می‌توان مال را یک سرمایه عمومی در وقف تلقی کرد که این یکی از پیام‌های وقف است.

وی ادامه داد: یکی دیکر از پیام‌های وقف این است که می‌توان با مال نیز با خدا معامله کرد؛ با توجه آیه شریفه یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا أَنْفِقُوا مِمَّا رَزَقْناکُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ یَأْتِیَ یَوْمٌ لا بَیْعٌ فیهِ وَ لا خُلَّةٌ وَ لا شَفاعةٌ وَ الْکافِرُونَ هُمُ الظَّالِمُونَ "که میفرماید‌ای کسانی که ایمان آورده اید از آنچه به شما روزی کرده ایم انفاق کنید، پیش از آنکه روزی بیاید که در آن نه خرید و فروشی است و نه دوستی و نه شفاعتی و کافرانند که ستمکارند.

رئیس کل دادگستری مازندران ادامه داد: کسانی که حق وقف و موقوفات را پرداخت نمی‌کنند جلوی خیر را می‌گیرند و اگر قرار بود از درآمد آن موقوفه طبق نیات واقفین عمل خیری صورت بگیرد، آن عمل خیر متوقف می‌شود که از نظر شرعی نیز مسئول هستند.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت المال استان مازندران خطاب به همه دستگاه‌های دولتی گفت: ما مدیران و مسئولان ممکن است سرمایه دار نباشیم و درموقوفات و وقف کردن توفیق ویژه نداشته باشیم، ولی می‌توانیم درنگهداری و احیای آن کوشا باشیم و همچنین در دوران مسئولیت خود با نگاه مدیریتی مناسب دراحیای موقوفات تاثیر بسزایی داشته باشیم تا با این عملکرد خوب با خدای خود ارتباط ویژه داشته و با این روش به آرامش قلبی دست پیدا کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین تقوی فرد همچنین با اشاره به موضوع موقوفات واداراتی که در امرموقوفات کوتاهی انجام داده واجاره بهاءبدهکارهستند افزود: کسانی که نمی‌توانند وقف کنند می‌توانند حامی وقف باشند وبا این امر بدهی موقوفات را پرداخت کنند.

وی همچنین با اشاره به عدم اجرای بعضی از احکام امور وقف در اجرای احکام دادگستری استان مازندران گفت: در مواردی که احکام موقوفات در اجرای احکام انجام نپذیرفته با ارسال گزارش به این ریاست موضوع را اعلام تا شخصا دراین مورد ورود کنیم تا در کمترین مدت اجرا شود.

در ادامه جلسه رییس دادگستری استان مازندران درخصوص مصوبات جلسه قبل با موضوع مشکلات پسماند استان، اراضی ساحلی، تصرفات اراضی ساحلی وبازگشایی سواحل و موضوع ساماندهی معادن شن و ماسه؛ به اهمیت این موضوعات اشاره کرد و ازاستاندارجدید مازندران خواست تا با جدیدت پیگیرموضوع ساماندهی پسماند درسطح کل استان که از نظر محیط زیست و اجتماعی در بحران وجود دارد باشد.

وی همچنین آزاد سازی اراضی ساحلی و ساماندهی معادن شن و ماسه و جمع آوری آن و تشکیل شن و ماسه در زمان بندی خاص با مدیریت و نظارت استانداری را خواستار شد و گفت: با انجام این مهم باید معضل مذکور در استان ریشه کن شود وعلاوه بر آن فعالیت و تلاش دراین امرمیتواند در اقتصاد استان نیز بسیار تاثیر گذار باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *