رئیس اجرایی دولت افغانستان: "پاکستان" در مبارزه با تروریسم با افغانستان همکاری کند

7:58 - 04 آذر 1396
کد خبر: ۳۶۹۸۹۷
عبدالله در دیدار با دبیرکل سازمان ملل متحد گفت:تاکنون در سیاست پاکستان تغییری در بخش حمایت از تروریست‌ها و نابودی پناهگاه‌های آنان به وجود نیامده است.

به گزارش سرویس بین الملل ، عبدالله عبدالله، رییس اجراییه دولت افغانستان، در جریان سفرش به نیویورک با آنتونی گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد دیدار و گفت‌وگو کرد.

عبدالله در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌ها و حضور فعال سازمان ملل متحد در افغانستان با تشکر از دبیرکل سازمان ملل٬ از تلاش‌ها و حضور فعال این سازمان در افغانستان، گزارشی از وضعیت سیاسی- امنیتی افغانستان٬ روابط منطقه‌ای با سایر کشورها٬ اعلام استراتژی جدید آمریکا درباره افغانستان و جنوب آسیا٬ وتلاش‌ها برای تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و دست یافتن به صلح را ارائه کرد.

رییس اجراییه افغانستان گفت: دولت افغانستان از استراتژی جدید آمریکا حمایت می‌کند و خواسته‌های افغانستان در این طرح گنجانیده شده است. پرداختن به مشکل پناهگاه‌های تروریست‌ها٬ مشروط به بودن شرایط و افزایش صلاحیت و امکانات قوای حمایت قاطع در افغانستان، از عمده‌ترین نقاط این استراتژی جدید است.

عبدالله افزود: تروریست‌ها توان مقابله با نیروهای مسلح را از دست داده‌اند و بیشتر به حملات تروریستی و تخریبی در شهرها روی آورده‌اند.

وی تأکید کرد: تاکنون در سیاست پاکستان تغییری در بخش حمایت از تروریست‌ها و نابودسازی پناهگاه‌های آنان به وجود نیامده٬ ولی امیدوار هستیم که پاکستان با استفاده از این فرصت در مبارزۀ مشترک با تروریسم با افغانستان و جامعه بین‌المللی همکاری جدی کند.

رییس اجراییه افغانستان با اشاره به سیاست‌های جدید دولت وحدت ملی در مبارزه با موادمخدر به عنوان یکی از منابع عمده تامین مالی تروریسم و اقتصاد جرمی خاطرنشان کرد: حکومت وحدت ملی تصمیم گرفته است تا با کشت٬ تولید و قاچاق مواد مخدر برخورد جدی کند و در روزهای اخیر چندین کارخانه تولید مواد مخدر هدف قرار گرفته و تخریب شدند.

عبدالله عبدالله با اشاره به اقدامات و تعهد دولت وحدت ملی برای اصلاحات و مبارزه با فساد تأکید کرد: در پی اصلاحات مرحله‌ای و تغییرات لازم در ساختار مدیریتی کمیسیون انتخابات٬ انتخابات پارلمانی٬ شورای شهرستان‌ها و سپس ریاست جمهوری برگزار می‌گردند.

رییس اجراییه افغانستان در خصوص آمادگی‌ دولت وحدت ملی برای صلح و آشتی نیز گفت: دروازه مذاکره و گفت‎وگو به روی تمام کسانیکه آماده‌اند خشونت را کنار بگذارند و به مبارزه سیاسی روی ‌آورند، باز است.

سپس در این دیدار دبیرکل سازمان ملل متحد نیز گفت: به افغانستان علامندی ویژه‌ای دارم و سازمان ملل متحد مانند همیشه به همکاری‌های نزدیک خود با حکومت و مردم افغانستان ادامه می‌دهد.

گوترش افزود: این سازمان برای ثبات سیاسی در افغانستان اهمیت فراوانی قائل بوده و امیدواریم که انتخابات افغانستان در زمان معین برگزار گردد.

دبیرکل سازمان ملل همچنین بر اصل همکاری‌های منطقه‌ای میان افغانستان و کشورهای آسیای مرکزی برای رشد و توسعه منطقه‌ای تاکید و خاطرنشان کرد: این سازمان خواهان رفاه و ترقی افغانستان بوده و آماده است به افغانستان در تمامی عرصه‌ها کمک نماید.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *