راه آهن ایران چه جایگاهی در رتبه بندی جهانی دارد؟

8:30 - 30 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۹۲۲۱
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
راه آهن ایران با داشتن 13 هزار کیلومتر حدود 0.9 درصد کل خطوط ریلی جهان را به خود اختصاص داده و به ازای هر 6816 نفر یک کیلومتر خط ریلی در کشور وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، آمار منتشر شده از سوی راه آهن نشان می دهد که 30 کشور اول جهان بیش از 84 درصد کل خطوط ریلی را به خود اختصاص داده اند که در این میان سهم کشور آمریکا و روسیه رقمی بیش از 31 درصد را نشان می دهد و با احتساب کشور چین و هند، این رقم به حدود 45 درصد می رسد.

همچنین با احتساب کشور کانادا و آلمان سهم بخش راه آهن به 52 درصد می رسد و این بدان معنی است که بیش از نیمی از خطوط ریلی دنیا مربوط به 6 کشور جهان است.

این در حالی است که ایران با 13 هزار کیلومتر تنها 0.9 درصد کل خطوط ریلی جهان را به خود اختصاص داده و در جایگاه بیست و یکم طولانی ترین خطوط قرار دارد.

براساس این گزارش، ایران به ازای هر 148 کیلومتر مربع مساحت، یک کیلومتر خط راه آهن دارد که با این اوصاف جایگاهی بهتر از 81 در جهان بدست نخواهد آورد و ایران با این شاخص سنجش میان 30 کشور اول در جایگاه 23 قرار دارد.

گفتنی است در ایران به ازای هر 6 هزار و 816 نفر یک کیلومتر خط ریلی وجود دارد که از این جهت کشور ما در رتبه 76 جهان قرار می گیرد که این شاخص ایران را در رتبه 22 میان 30 کشور قرار می دهد.

شایان ذکر است که ایران در میزان راه اندازی خطوط الکترونیکی ریل در جهان دارای رتبه 45 است.


برچسب ها: راه آهن خطوط ریلی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *