اجتماع بزرگ اربعین نباید از حالت مردمی خارج شود/ اقدامات شهرداری به منزله کاهش فعالیت های خودجوش مردم نیست

10:02 - 16 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۵۳۹۳
رئیس شورای شهر تهران گفت: فعالیت شهرداری در ایام اربعین به معنای خارج کردن اجتماع بزرگ اربعین حسینی از حالت مردمی و خودجوش نیست و نباید این حرکت بزرگ را از حالت مردمی خارج کنیم.

اجتماع بزرگ اربعین نباید از حالت مردمی خارج شود/ اقدامات شهرداری به منزله کاهش فعالیت های خودجوش مردم نیستبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، محسن هاشمی در بیستمین جلسه شورای شهر تهران گفت: مراسم اربعین حسینی در سال های اخیر به بزرگترین گرامیداشت مذهبی در سراسر جهان تبدیل شده است.

وی افزود: حضور میلیون ها شیفته اباعبدالله الحسین (ع) که از سراسر جهان به سوی کربلای معلی حرکت می کنند، موجب شده است تا باشکوه ترین اجتماع انسانی در بزرگداشت غریب‌ترین و تنهاترین انسان تاریخ شکل بگیرد.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: اما زیارت اربعین تنها بخش حماسی و احساسی آن نیست، در زیارت اربعین که قرائت آن یکی از نشانه های مومن شمرده می شود، عبارت مهمی وجود دارد که فلسفه حماسه حسینی را بیان می کند؛ در این عبارت تصریح شده است که سالار شهیدان، خون قلبش را برای رهایی امت از جهالت و حیرت گمراهی اهدا کرده است.

هاشمی تاکید کرد: کلان مراسم اربعین حسینی، برای ما فرصت بی نظیر و بزرگی است که روایت صحیح و دقیقی از پیام عاشورا پس از 14 قرن، به جهان ارائه کنیم و در صورتی که از پس این رسالت مهم بر آییم، شرط شیعه و محب اهل بیت بودن را به جا آورده ایم.

وی با اشاره به فعالیت مدیریت شهری تهران برای برپایی هر چه باشکوه تر مراسم اربعین حسینی تصریح کرد: مدیریت شهری تهران، در سالهای اخیر افتخار یافته که سهم کوچکی در حرکت بزرگ اربعین داشته باشد و امسال نیز این حرکت با همراهی شورای اسلامی شهر تهران و شهردار ادامه یافت.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: حضور مدیریت شهری نباید به معنای خارج کردن اجتماع بزرگ اربعین حسینی از حالت مردمی و خودجوش خود تلقی شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *