نقش موثر مشاوره در کاهش طلاق توافقی / ضرورت تخصیص بودجه و اعتبار مناسب برای مراکز مشاوره خانواده

12:20 - 09 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۳۱۵۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
وایی بر نقش موثر مشاوره در کاهش طلاق توافقی تاکید کرد و گفت: در جلسه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس قرار بر این شد درباره تامین اعتبار مراکز مشاوره و تهیه دستور العمل مربوطه پیگیری‌هایی صورت گیرد.

 به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، علیرضا آوایی وزیر دادگستری در تشریح جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اظهار کرد: طبق قانون حمایت از خانواده با یک ترتیباتی مراکز مشاوره تشکیل شده این مراکز اگر با کیفیتی که در قانون است تشکیل شود به استحکام نهاد خانواده کمک می کند و در اکثریت قریب به اتفاق استانها این مراکز فعال است. 

وی بر کاهش طلاق توافقی با ایجاد این مراکز تاکید کرد و گفت: قرار بر این شد درباره تامین اعتبار این مراکز و تهیه دستور العمل پیگیری هایی انجام شود، در مجموع جلسه خوبی بود.

حجت الاسلام والمسلمین نوروزی سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس نیز در ارتباط با تعامل با وزارت دادگستری و کمیسیون متبوع خود گفت: وزیر دادگستری در این جلسه با حوصله و اشراف به مسایل قانونی و قضایی به سوالات با حوصله تمام پاسخ دادند.

وی با تاکید بر اهمیت کانون مشاوره خانواده تصریح کرد: در شکل گیری این کانون ها باید دقت کافی و لازم صورت گیرد و طبق قانون از افراد فارغ التحصیل در این حوزه و روانشناسان متخصص استفاده شود.

نوروزی ادامه داد: در رابطه با تخصیص بودجه نیز قول مساعدی مبنی بر پیگیری برای اختصاص بودجه مناسب در سال 97 داده شد.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اضافه کرد: تشکیل مراکز مشاوران خانواده تاثیر بسزایی در کاهش طلاق توافقی و استحکام بنیاد خانواده دارد.

نوروزی با تاکید بر اهمیت بازدید مستمر قضات از زندانها گفت: با حضور رئیس کل زندانها و مسئولین مرتبط و دادستان و نمایندگان قوه قضاییه بازدیدی از بخش های مختلف زندان داشتیم که استمرار این بازدیدها در رسیدگی به مشکلات زندانیان و روحیه بخشی به آنان اهمیت فراوانی دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *