مراکز امن تروریستی در "خاک پاکستان" کشورهای منطقه و افغانستان را تهدید می‌کند

21:17 - 08 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۲۵۷۴
سفیر چین در کابل گفت کشورش از افزایش فعالیت گروه‌های تروریستی در پاکستان نگران است زیرا مراکز امن تروریستی در این کشور نه تنها افغانستان بلکه کشورهای منطقه را نیز تهدید می‌کند.

به گزارش سرویس بین الملل ، یاوجینگ سفیر چین در افغانستان اعلام کرد که کشورش نگران است که افزایش فعالیت گروه‌های تروریستی در پاکستان به تهدیدی امنیتی علیه پکن در آینده تبدیل نشود.

وی تصریح کرد که وجود مراکز امن تروریستی در پاکستان برای افغانستان و کشورهای منطقه تهدید جدی محسوب می‌شود.

این دیپلمات چینی تأکید کرد که برای مبارزه با تروریسم کشورهای منطقه باید صادقانه همکاری کنند.

یاوجینگ گفت: چین به گسترش روابط سیاسی و اقتصادی با افغانستان و پاکستان علاقمند است اما پکن نمی‌تواند نسبت به جریان‌هایی که تهدیدی برای منطقه محسوب می‌شوند بی تفاوت باشد.

از سوی دیگر «گینگ شوانگ» سخنگوی وزارت خارجه چین پس از سفر وزیرخارجه آمریکا به اسلام‌آباد اعلام کرده بود که جامعه جهانی باید مبارزه با تروریسم توسط پاکستان و قربانی این کشور را به رسمیت بشناسد.

«رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در سفر هفته گذشته به اسلام‌آباد با ارائه فهرستی از رهبران طالبان و شبکه حقانی خواستار اقدام مناسب پاکستان علیه این افراد شد.

اما وزیر خارجه پاکستان در واکنش به این موضوع تاکید کرد که اسلام‌آباد تسلیم فشارهای آمریکا نخواهد شد و هرگز علیه منافع ملی خود اقدام نمی‌کند.

این در حالی است که چین همواره از موضع پاکستان در برابر آمریکا دفاع کرده و بارها برای پادرمیانی بین افغانستان و پاکستان و رفع تنش‌ها بین دو کشور رایزنی کرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *