کاهش آمار سرقت در استان کرمان/ کشف ۷۰ تن مواد مخدر

8:01 - 07 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۱۳۱۰
دسته بندی: سیاست ، عمومی
مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری کرمان گفت: در آمار ۶ ماهه سال اول ۹۶ میزان سرقت‌های مسلحانه در استان کرمان ۱۵ درصد، سرقت‌های به عنف ۵ درصد، سرقت‌های تحت پوشش ماموران ۶۰ درصد و کیف قاپی ۴۷ درصد کاهش داشته است.

دستگیری ۴۶ هزار نفر اتباع بیگانه در 6 ماهه نخست امسال در کرمانخلیل همایی‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی گفت: در آمار ۶ ماهه سال اول ۹۶ میزان سرقت‌های مسلحانه در استان کرمان ۱۵ درصد، سرقت‌های به عنف ۵ درصد، سرقت‌های تحت پوشش ماموران ۶۰ درصد و کیف قاپی ۴۷ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه ۲۴ درصد کاهش موارد قتل در استان کرمان را داشته ایم، افزود: علاوه بر کاهش عمومی این جرم، شاهد کاهش آن در سطح کشور هم بوده ایم. استاندارد نرم جهانی برای کشف قتل نیز ۸۰ درصد است، اما این رقم در استان کرمان، حدود ۲۲ درصد هم بالاتر از این نرم است.

مدیر کل امنیتی انتظامی استانداری کرمان گفت: برای کاهش سرقت‌ها بررسی‌های و برنامه ریزی‌های لازم را انجام دادیم، طبق بررسی‌ها بیشترین موارد سرقت جلوی بیمارستان‌ها و از خانواده‌های افراد مصدوم انجام می‌شد، زیرا در این حالت افراد گرفتار مریض و مصدوم بوده و کمتر به موارد امنیتی توجه می‌کنند لذا دوربین‌هایی را جلوی بیمارستانها نصب کردیم.

همایی‌راد تصریح کرد: در بحث اتباع غیرمجاز هم در ۶ ماه گذشته بیش از ۴۶ هزار نفر دستگیری داشته ایم و کشفیات مواد مخدر هم بالای ۷۰ تن بوده است و استان کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان تقریبا ۷۰ درصد کشفیات مواد مخدر در کشور را به خود اختصاص می‌دهند.

وی درباره ثبت نام اتباع خارجی برای شرکت در مراسم پیاده روی اربعین امسال نیز گفت: کار‌های مربوط به صدور روادید، مرز خروجی و تامین وسایل حمل و نقل شان در نظر گرفته شده است و با مشارکت سایر دستگاه‌ها در حال انجام است و ثبت نام‌ها نیز ادامه دارد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *