رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

غیر قانونی بودن فعالیت پارک بان‌ها اعلام شده است/ جزئیات اخذ عوارض از خودرو‌ها در ساعات پر تردد

6:24 - 04 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۰۸۱۴
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در رابطه با جزئیات طرح اخذ عوارض از خودرو‌ها برای تردد در برخی از معابر در ساعات پر تردد توضیحاتی را ارائه کرد.

ترافیک تهران محمد علیخانی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه گفت: فعالیت پارکبان‌ها در سطح شهر تهران کاملا غیر قانونی است و بار‌ها این موضوع از سوی اعضای شورای شهر تهران اعلام شده است.

وی افزود: در حال حاضر شاهد هستیم که پلیس نیز غیر قانونی بودن فعالیت پارکبان‌ها را اعلام کرده و به هیچ وجه نباید پارکبانی در سطح شهر فعالیت داشته باشد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه شهروندان نباید به پارکبان‌ها پول دهند اظهارکرد: شهروندان تهرانی نباید به هیچ وجه به پارکبان‌هایی که همچنان در بعضی از خیابان‌های شهر تهران اقدام به فعالیت غیر قانونی می‌کنند پولی پرداخت کنند.

علیخانی در خصوص طرح مطرح شده پیرامون اخذ عوارض از خودرو‌هایی که در ساعات پیک اقدام به تردد در برخی از بزرگراه‌ها می‌کنند خاطرنشان کرد: این طرح اکنون از سوی کارشناسان شورای شهر تهران و شهرداری در حال بررسی است و تاکید ویژه داریم که این طرح را اجرایی کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح اخذ عوارض استفاده از بزرگراه‌ها در بسیاری از کلانشهر‌های کشور اذعان کرد: در بسیاری از کلانشهر‌های دنیا طرح اخذ عوارض از خودرو‌ها به دلیل تردد از برخی بزرگراه‌ها اجرایی شده و در این برهه زمانی لازم است ما نیز از طرح‌های پیاده شده در دنیا استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران از رایگان بودن طرح اخذ عوارض از خودرو‌ها برای وسایل حمل و نقل عمومی خبرداد و گفت: بدون شک خودرو‌های حمل و نقل عمومی مشمول پرداخت عوارض نشده و قرار نیست این عوارض از مردم اخذ شود.

علیخانی در خصوص ساعات پیک ترافیک اذعان کرد: از ۶ تا ۱۰ صبح و بعد از ظهر از ساعت ۱۸، شاهد پیک ترافیک در برخی بزرگراه‌های شهر تهران هستیم و اگر قرار باشد طرح اخذ عوارض اجرایی شود باید این ساعات مد نظر قرار گیرند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *