تکذیب افزایش ۲۰ درصدی قیمت گوشی تلفن پس از اجرا طرح ریجستری/شبکه ملی اطلاعات مهمترین پروژه اقتصاد مقاومتی

10:31 - 23 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۷۷۷۰
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
وزیر ارتباطات گفت: گمانه زنی در خصوص تغییر قیمت ۱۸ تا ۲۰ درصدی گوشی موبایل در فضا کشور ایجاد شده که این مورد نیر تایید نمی شود و نهایتا ۵ یا ۶ درصد تعرفه گمرگ بر هزینه تمام شده افزوده می شود.

اهداف سازمان با ملاحظه گری اجرایی نمی شودبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، محمدجواد آذری جهرمی در همایش روابط عمومی های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان ها و شرکت های وابسته بیان کرد: این وزارتخانه وظیفه اصلی از جمله پیام رسانی برای فعالین رسانه ها و فعالین عرصه ارتباطات ایجاد کنیم زیرا عرصه فضای مجازی فضای بزرگ،سرعت بی نظیر و با نفود بالا است و در اقدام بعد باید فعالیت های خود را اطلاع رسانی کنیم.

وی در ادامه افزود: فضای رسانه ها شرایـطی را ایجاد می کند که انتقادپذیری شکل بگیرد که این انتقادها سبب بهبود عملکرد ما می شود زیرا با ملاحظه گری نمی توان در راستای اجرا اهداف سازمان قدم بر داشت.

وزیر ارتباطات با اشاره به اینکه باید بکار خود اعتقاد داشته باشیم عنوان کرد:اگر اعتقاد داریم نظر مردم مهم است باد دید کاربران به چه حوزه هایی توجه می کنند و اهمیت انها در چه مواردی است تا عملکردهایمان را در انها افزایش دهیم.

اذری جهرمی در حاشیه مراسم و در جمع خبرنگاران در خصوص اجرا طرح ریجستری در کشور گفت: شایعاتی مبنی بر غیرفعال شدن گوشی های مور استفاده وجود دارد که به یقیین اعلام می کنیم مشکلی برای تمام گوشی هایی که در تاریخ اجرا مجاز تلقی می شوند،ایجاد نخواهد شد.

وی در خصوص تغییر قیمت گوشی موبایل پس از اجرا طرح نیز گفت: گمانه زنی در خصوص تغییر قیمت ۱۸ تا ۲۰ درصدی گوشی موبایل در فضا کشور ایجاد شده که این مورد نیر تایید نمی شود و نهایتا ۵ یا ۶ درصد تعرفه گمرگ بر هزینه تمام شده افزوده می شود والا مالیات بر ارزش افزوده و یا سایر دیگر مالیات ها هم اکنون نیز از محصولات دریافت می شود.
 
وزیر ارتباطات با تاکید بر این مسئله که تدابیر لازم صورت گرفته که فشاری بر مصرف کننده وارد نشود،اظهار کرد: سامانه ای تدوین شده که پی آن منافع متقاضیان رعایت شود و اسیب ها به قاچاقچیان وارد شود ولی طبیعتا هر برنامه ای در ابتدا با مشکل رو به رو خواهد شد که در راستای شناسایی و برطرف کردن مشکلات دور ه ای ر ا به صورت آزمایشی برای اجرا طرح انتخاب کرده ایم.
آذری جهرمی در خصوص بحث تعرفه اینترنت ثابت و مشارکت مردم گفت: نظرات مردم که در این زمینه دقیق و حساب شده بود که جمع آوری شد. اصل نظرات که به صورت خلاصه می شود به آن اشاره کرد یکی به سقف اینترنت اشاره شده بود که افراد معترض بودند که این میزان پاسخگو نیازهایشان نیست و توجیه نبودن که چرا تعرفه سرویس داخلی باید کمتر باشد.
 
وی در ادامه به سایر نظرات اشاره و عنوان کرد: نوع نگاه بعدی این بود که این سرویس فقط توسط مخابرات داده می شود که دسته بندی های متفاوتی دارد و به نظر می رسد نگاهی که مردم به این طرح داشتند جامع و کامل بود که می توان به جمع بندی عقلایی رسید، که طبیعتا در این حوزه بررسی هایی صورت خواهد گرفت.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: در زمینه سقف اینترنت و میزان آن پیش از این اظهاراتی به مخابرات شده بود ولی چون مخابرات به صورت داوطبانه آن را اجرا می کند ما هم خواستیم موضوع را ادامه داشته باشد.
 
آذری جهرمی خاطرنشان کرد: موضوع دوم در خصوص یارانه ها است که اگر به شرایط حال حاضر نگاه کنیم و صرفا شرایط فعلی را ببینیم این صحبت درست است، اما چون راه را برای سرویس های داخلی باز کردیم که آنها بتوانند از این ظرفیت استفاده و رشد کنند و طبیعتا نظام تعرفه ما باید هم به سمت مصرف کننده نهایی و هم به سمت تولیدکننده محتوا حرکت کند، به همین خاطر این برنامه نیاز به بررسی بیشتر و اطلاع رسانی دارد که تعرفه جدید در 100 روز اول اجرایی می‌شود.
 
وی در توضیحاتی در خصوص موتور جست و جو بیان کرد: وزارت ارتباطات در خصوص موتور جست و جو در سال های گذشته اقداماتی انجام داده، این حوزه در برخی زمینه های قوی ظاهر شده و برخی زمینه ها ضعیف است ولی تمام شرایط آن به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مربوط نیست و بحث دوم موضوع رقابت است، اقدامات پژوهشی این پروژه صورت گرفته ولی به لحاظ بازار سهم قابل قبولی ندارند.
 
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خصوص مهمترین پروژه اقتصاد مقاومتی این وزارتخانه گفت: شبکه ملی اطلاعات مهمترین پروژه ما به حساب می آید که توسط آن ظرفیت سرویس ها و خدمات در حوزه فضای مجازی امکان توسعه دارند و این امکان را برای بازار داخلی فراهم می کند، به همین خاطر باید کسب وکارهای نوپا را تقویت کنیم تا توسعه خدمات دهند و بازار داخلی در اختیار شرکت داخلی قرار گیرد.
 
آذری جهرمی افزود: این پروژه یک پروژه زیرساختی است که در 3 فاز در چهار سال گذشته پیگیری شده و در شرایط فعلی بحث جدی آن ایجاد خدمات است که این هم با حضور بخش خصوصی فعال خواهد شد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *