حکومت "وحدت ملی افغانستان"بی‌کفایت و فاسد است

17:30 - 23 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۷۶۶۳
تعدادی از نمایندگان پارلمان افغانستان در واکنش به اظهارات اخیر اشرف غنی مبنی بر عدم معامله وزرای پیشنهادی برای کسب رای اعتماد اعلام کردند که فساد و بی‌کفایتی حکومت وحدت ملی سبب شکست امور دولتی در این کشور شده است.

به گزارش سرویس بین الملل ، قرار است اشرف غنی 12 وزیر پیشنهادی جدید را به منظور جایگزینی با سرپرست‌های وزارتخانه‌های افغانستان برای کسب رای اعتماد به پارلمان این کشور معرفی کند.

اشرف غنی اواخر هفته گذشته در نشست کابینه افغانستان هشدار داد: اگر وزرای پیشنهادی برای کسب رای اعتماد به نمایندگان پارلمان افغانستان پول بپردازد باید از سمتش کناره‌گیری کند.

این اظهارات رئیس‌جمهور افغانستان واکنش تند نمایندگان پارلمان افغانستان را در پی داشته است.

لالی حمیدزی نماینده قندهار در پارلمان افغانستان گفت که تمام افراد مفسد و جاسوسان کشورهای خارجی در اطراف اشرف غنی گرد آمده‌اند.

وی افزود: افراد فاسد در پارلمان حضور ندارند بلکه در ارگ ریاست جمهوری افغانستان هستند و در معضلات جاری این کشور نیز دخیل هستند.

اعضای پارلمان افغانستان تصریح کردند که حکومت وحدت ملی در امور دولتی شکست خورده‌ است زیرا این حکومت تا کنون نتوانسته انتخابات برگزار کند و یا کابینه خود را با گذشت سه سال تکمیل کند.

نمایندگان پارلمان افغانستان تاکید کردند: دولت در مبارزه با تروریسم، سرکوب طالبان و تامین امنیت نیز ناکام مانده است و افراد محدودی ارگ ریاست جمهوری این کشور را در انحصار گرفته و با زندگی مردم بازی می‌کنند.

این در حالی است که حتی برخی از اعضای پارلمان افغانستان نیز به تلاش برخی از نمایندگان برای کسب امتیاز و یا پول در ازای رای اعتماد اذعان کرده‌اند.

نادرخان کتوازی نماینده پارلمان افغانستان گفته بود که تعدادی از نمایندگان افغان در ازای رای اعتماد درخواست امتیازات و یا هم اخذ پول می‌کنند.

با این حال عبدالقدیر زازی وطن دوست از اعضای کمیسیون نظارت بر پارلمان افغانستان گفته که با اشرف غنی درباره مبارزه با و روند دادوستد بین وزرای پیشنهادی و تعدادی از نمایندگان افغان گفت‌وگو کرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *