رشد 26 درصدی صادرات "هند"

20:01 - 22 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۷۳۸۰
وزارت بازرگانی هند روز شنبه در گزارشی اعلام کرد صادرات کشور در سپتامبر(شهریور-مهر) نسبت به شش ماه گذشته با 26 درصد رشد به 28.6 میلیارد دلار رسیده است.

به گزارش سرویس بین الملل ، در این گزارش اضافه شده است میزان صادرات هند در سپتامبر با پیشی گرفتن از واردات به بیشترین میزان در هفت ماه گذشته رسیده است .

وزارت بازرگانی هند در این گزارش،کاهش پنج درصدی واردات طلا را از دلایل اصلی کاهش کسری تجاری و کم شدن فاصله صادرات و واردات دانسته و اضافه شده است واردات طلای هند در سپتامبر 1.7 میلیارد دلار برآورد شده است.
در ادامه این گزارش با اشاره به رشد 18 درصدی واردات در ماه سپتامبر اضافه شده است میزان واردات در این ماه به 37.6 میلیارد دلار رسیده است.

در این گزارش افزایش قیمت نفت،زغالسنگ ،ماشین آلات ،تجهیزات کارخانه ها و نیروگاهها و سنگ های قیمتی را از دلایل افزایش واردات عنوان شده است .

سورش پرابو وزیر صنعت و بازرگانی هند در حساب توییتری خود اعلام کرد در ماه سپتامبر با رشد تمام 10 گروه کالای صادراتی هند نسبت به مدت مشابه سال قبل،82.14 درصد از صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.
هند در نظر دارد با طرح 'ساخت هند' واردات کالا و تجهیزات به داخل کشور را کاهش دهد.

به گفته کارشناسان، هند به عنوان چهارمین اقتصاد بزرگ جهان یکی از مطلوب ترین کشورها برای سرمایه گذاری مستقیم خارجی محسوب می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *