رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مقام اماراتی: "بحران قطر" فقط با عقب نشینی دوحه از میزبانی جام جهانی پایان می یابد

9:10 - 19 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۶۱۸۵
روزنامه آمریکایی واشنگتن پست (دوشنبه) از دبی گزارش داد که برای نخستین بار بعد از بحران میان قطر و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، یک مقام ارشد امارات عربی متحده ادعا کرد که بحران دوحه با عقب نشینی از میزبانی جام جهانی فوتبال سال 2018 پایان می یابد.

به گزارش سرویس بین الملل ، سپهبد ضاحی خلفان تمیم المهیری، معاون فرمانده نیروهای پلیس امارت دبی در امارات متحده عربی امروز از دولت قطر خواست تا با انصراف از میزبانی مسابقات فوتبال جام جهانی 2022 به بحران چند ماهه این کشور در شورای همکاری خلیج فارس پایان دهد.

وی نخستین مقام از 4 کشور محاصره کننده قطر در شورای همکاری خلیج فارس است که با این اظهارات، بحران سیاسی و اقتصادی اخیر در این شورا را به میزبانی دوحه از یک رویداد ورزشی ربط داد و شب گذشته در صفحه توئیتر خود نوشت: اگر میزبانی جام جهانی از قطر خارج شود بحران قطر در این شورا پایان می یابد، چرا که این بحران نیز بدان سبب ایجاد شد تا قطر نتواند این تورنمنت ورزشی را با همکاری شبکه تلویزونی 'الجزیره' خود میزبانی کند.

وی با ربط دادن مسائل سیاسی به ورزش افزود: هزینه های بازگشت قطر به جام جهانی بی تردید بیش از آن چیزی خواهد بود که خاندان شیخ حمد بن خلیفه، حاکم سابق قطر و حمد بن جاسم آل ثانی، وزیر خارجه سابق آن کشور بخواهند برای سیاست دوحه تصمیم گیری کنند و این کشور را به نابودی بکشانند.
براساس این گزارش، برخی تحلیلگران عربی معتقدند که این دو شخصیت سیاسی سابق قطر همچنان با اعمال نفوذ در سیاست امروز دوحه تحت رهبری فرزند امیر سابق این کشور یعنی شیخ تمیم بن حمد آل ثانی سیاست های گذشته دوحه را در منطقه و جهان پیگیری می کنند، سیاستی که خوشآیند بسیاری از رهبران شورای همکاری خلیج فارس نیست.

خلفان که پیشتر اظهارات ضد و نقیضی را علیه مقامات رژیم صهیونیستی و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا بر زبان رانده بود، پیش از اظهارات دیشب خود گفته بود که 'قطر دیگر مایه نگرانی ما نیست' و لذا از رسانه های کشورهای عربی خواسته بود که دیگر به موضوع کشور قطر نپردازند.

مقامات قطر تا لحظه مخابره این خبر هیچ واکنشی به اظهارات این مقام اماراتی نشان نداده اند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *