راه‌اندازی کمپین شیعیان پاکستان برای آزادی افراد ناپدید شده

12:11 - 18 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۶۱۷۹
فعالان مدنی در شهرهای مختلف پاکستان، جنبش «پرکردن زندان‌ها» برای «شیعیان مفقودالاثر» برپا کردند تا به وضعیت شیعیانی که بدون دلیل دستگیر شده و دیگر خبری از آن‌ها به دست نمی‌رسد و ناپدید می‌شوند، رسیدگی شود.

به گزارش سرویس بین الملل ، مختلف پاکستان، جنبش «پرکردن زندان‌ها» برای «شیعیان مفقودالاثر» برپا کردند تا به وضعیت شیعیانی که بدون دلیل دستگیر شده و دیگر خبری از آن‌ها به دست نمی‌رسد و ناپدید می‌شوند، رسیدگی شود.

اسلام‌آباد، فعالان مدنی در شهرهای مختلف پاکستان، جنبش «پرکردن زندان‌ها» برای «شیعیان مفقودالاثر» برپا کردند تا به وضعیت شیعیانی که بدون دلیل دستگیر شده، و دیگر خبری از آن‌ها به دست نمی‌رسد و ناپدید می‌شوند رسیدگی شود.

گفتنی است فعالان و خانواده‌های شیعیان مسلمانی که توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند در روز عاشورا اعلام کرده بودند که در صورت عدم بازگشت عزیزانشان با سلامت کامل تا یک هفته پس از عاشورا جنبش «پرکردن زندان‌ها» به راه می‌اندازند.

براساس این جنبش این فعالان با دست زدن به تظاهرات در حرکتی معترضانه از پلیس می‌خواهند آن‌ها را هم بازداشت کنند.

این جنبش از آنجایی آغاز شد که اوایل سال ماموران امنیتی لباس شخصی پاکستان نزدیک به 30 تن از عزاداران شیعه را چند روز پس از بازگشت از کربلا بازداشت کردند و پس از بازداشت، این افراد ناپدید شده و خبری از آن‌ها به دست خانواده‌های آن‌ها نرسیده است.

به گزارش جیو، سید حسن ظفر نقوی عضو ارشد حزب مجلس وحدت مسلمین با اعتراض به ناپدید شدن شیعیان ضمن شرکت در راهپیمایی در اعتراض به این موضوع از نیروهای امنیتی خواست وی را دستگیر کنند.

در بین افراد شرکت کننده در جنبش پر کردن زندان‌ها یک پیرمرد 90 ساله هم دیده می‌شود که به علت دستگیری پسرش که تنها سرپرست وی است خواستار دستگیر شدن توسط نیروهای امنیتی می‌باشد.

خانواده کسانی که ناپدید شده‌اند با برپایی تظاهرات گسترده در شهر کراچی و سایر شهرهای پاکستان اعلام کردند چرا نیروهای امنیتی به جای دستگیر کردن دزدان و افرادی که حقوق مردم را پایمال می‌کنند زائران بی‌گناه را روانه زندان می‌کنند.

منبع:فارس



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *