رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نابودی مراکز امن تروریستی در "خاک پاکستان" پیام استراتژی جدید ترامپ در افغانستان است

19:30 - 15 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۵۲۶۵
دبیر کل ناتو گفت مسئله وجود مراکز امن تروریستی در خاک پاکستان بارها از سوی افغانستان مطرح شده که این موضوع پیام اساسی استراتژی جدید واشنگتن در افغانستان است، آمریکا و ناتو در رسیدگی به این موضوع جدی هستند.

به گزارش سرویس بین الملل ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو به «رادیوآزادی» گفت که آمریکا و سازمان ناتو درباره مراکز امن تروریستی در خاک پاکستان جدی هستند و برای حل این مسئله به دولت افغانستان کمک می‌کنند.

دبیرکل ناتو گفت: «ما از تلاش افغانستان برای مبارزه با تروریسم و تحکیم ثبات در این کشور حمایت می‌کنیم اما به حل مسئله مراکز امن تروریستی در خاک پاکستان هم می‌پردازیم».

وی افزود که این سازمان به منظور برقراری ثبات و تامین صلح در افغانستان از دولت این کشور در جنگ با گروه های تروریستی و مخالفان مسلح دولت حمایت می‌کند.

استولتنبرگ تصریح کرد که مسئله وجود مراکز امن تروریستی در خاک پاکستان بارها از سوی افغانستان مطرح شده است و این موضوع پیام اساسی استراتژی جدید واشنگتن در افغانستان است.

گرچه مقامات آمریکایی اخیرا تاکید کرده‌اند که مراکز امن تروریستی در خاک پاکستان وجود دارد و باید نابود شود، اما این نخستین باریست که دبیرکل سازمان ناتو به صراحت از پاکستان انتقاد کرده است.

این در حالی است که اخیرا وزیر خارجه آمریکا در دیدار با «خواجه آصف» وزیر خارجه پاکستان گفته بود که اسلام‌آباد متحد قابل اطمینان آمریکا است که نه تنها در افغانستان بلکه در امور منطقه‌ای هم نقش مهمی ایفا می‌کند.

قبل از این وزیر دفاع آمریکا نیز گفته بود که واشنگتن قبل از اینکه از گزینه‌های دیگری استفاده کند یک بار دیگر برای همکاری با اسلام‌آباد در افغانستان تلاش خواهد کرد.

اما وزیرخارجه پاکستان در سفر اخیر خود به آمریکا تاکید کرده است که کشورش در مبارزه با تروریسم جدی بوده و هیچ کشوری حق ندارد اسلام‌آباد را زیر سوال ببرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *