ترامپ:مردم پورتوریکو به حادثه طوفان این کشور افتخار می کنند!

13:47 - 12 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۴۶۸۰
شبکه خبری 'سی ان ان' دیدار رئیس جمهوری آمریکا از منطقه توفان زده پورتوریکو را زیر ذره بین قرارداده و با انتقادی تند از وی گفت: کردار و گفتار ترامپ در پورتوریکو بدتر از توییت هایش بود، وی شخصیت خود را بروز داد.
سی ان ان: کردار وگفتار ترامپ در پورتوریکو بدتر از توییت‌های او بودبه گزارش گروه فضای مجازی ،تارنمای شبکه خبری 'سی ان ان' روز چهارشنبه افزود: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دیروز با سفر به منطقه توفان زده پورتوریکو با آزمون بزرگی مواجه بود که بطور فجیعی در این آزمون رد شد.
 
این تارنما بخش‌هایی از سخنان رئیس جمهوری آمریکا با مقامات پورتوریکو را که ترامپ در آن شمار کشته شدگان پورتوریکو را با شمار کشته شدگان توفان 'کاترینا' مقایسه می‌کند، پخش کرد و گفت: هرکشته‌ای محترم است، اما اگر شما به یک فاجعه واقعی همچون 'کاترینا' نگاه کنید وبه صدها، صد‌ها فردی که در آن کشته شد وبه آنچه که دراینجا (پورتوریکو) رخ داد نگاهی بیاندازید، شمار کشته‌های شما چه تعداد بود؟ ۱۷ کشته؟ ۱۶ کشته تایید شده است، ۱۶ کشته در مقابل هزاران کشته.
 
سی ان ان در انتقاد از این گفتار رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: چگونه به آنچه در پورتوریکو رخداد اشاره می‌شود، تمامی جزیره ویران شده، بخش‌های از این جزیره فاقد برق، غذا و با کمبود آب آشامیدنی مواجه است و از منظر رئیس جمهوری آمریکا این یک 'فاجعه واقعی' نبوده چراکه افراد زیادی در آن کشته نشده اند؟
 
این تارنمای خبری در ادامه انتقاد از گفتار رئیس جمهوری آمریکا دردیدار از جزیره توفان زده پورتوریکو افزود: بله! این حقیقت دارد که افراد زیادی، بیش از یکهزار و ۸۰۰ نفر، در توفان کاترینا در مقابل ۱۶ نفر در توفان 'ماریا' (Maria) کشته شدند، اما برای بستگان ۱۶ نفری که جان خود را دراین توفان از دست داده اند، از دست دادن جان یک فرد اندوهناک است.
 
سی ان ان درادامه به استفاده از واژه 'افتخار' (Proud) در سخنان ترامپ پرداخت و نوشت: ترامپ بار‌ها از واژه افتخار می‌کنیم اشاره کرد که 'هر فردی که دراین جا است به آنچه رخ داده افتخار می‌کند'، این واژه‌ای نامتعارف و واژه درست 'همدردی' بود که می‌باید استفاده می‌شد.
 
این تارنمای خبری همچنین کنایه ترامپ به این مورد که رئیس جمهوری آمریکا وقوع توفان ماریا در پورتوریکو منجر به وارد آوردن خُساران به بودجه دولت شده است را مورد انتقاد قرارداد.
 
سی ان ان درادامه انتقاد شدید خود از رئیس جمهوری آمریکا نوشت: ترامپ در مدت ۱۳ دقیقه صحبتی که در جمع مسولان پورتوریکو داشت، به تمجید از خود پرداخت و گفت: فرماندار پورتوریکو که تا پیش از این وی را ندیده بودم، فرد خوبی است، وی چیز‌های خوبی درمورد من می‌گفت؛ یعنی شما باید سخنان فرماندار پورتوریکو درباره شخص رئیس جمهوری را بشنوید.
 
سی ان ان به صراحت نوشت: تمامی ۱۳ دقیقه صحبت ترامپ یک 'سورئال' در تمجید از خود، مقامات دولتی و نظامی که اطراف وی را فراگرفته اند، بود و این را القا می‌کرد که وی کار بزرگی انجام می‌دهد.
 
تارنمای خبری این شبکه تصویری آمریکا نوشت: این ترامپ بدون متن (رسمی) بود، شخصیت واقعی ترامپ زمانی که لغات به درستی برای گفتار وی انتخاب نشوند، ترامپ توئیتر باز.
 

مجمع الجزایر پورتوریکو جزو نواحی تحت حاکمیت دولت فدرال آمریکا قرار دارد.
 
 
 
 
 
 
 
منبع:ایرنا


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *