رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تصویب قوانین جدید، بازآموزی و هم‌اندیشی را ضروری کرده است

13:53 - 12 اسفند 1393
کد خبر: ۳۵۴۵۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: رئیس پژوهشکده مطالعات پایه پژوهشگاه قوه قضائیه گفت: تصویب قوانین جدیدی همچون آیین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی از عواملی است که بازآموزی و هم‌اندیشی را ضروری کرده است.

: رئیس پژوهشکده مطالعات پایه پژوهشگاه قوه قضائیه گفت: تصویب قوانین جدیدی همچون آیین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی از عواملی است که بازآموزی و هم‌اندیشی را ضروری کرده است.

به گزارش خبرنگار حقوقی میزان، نجات‌الله ابراهیمیان رئیس پژوهشکده مطالعات پایه پژوهشگاه قوه قضائیه در دومین هم‌اندیشی علمی قضات تجدیدنظر که در هتل هما برگزار شد،‌ گفت: وجود رویه‌های متنوع قضایی و همگرایی جامعه قضایی در ارائه راه‌حل مشکلات و مسائل قضایی از جمله محورهای اول برگزاری این هم‌اندیشی بوده است. همچنین تصویب قانون مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی کیفری که سابقه آکادمیک در مورد آنها وجود ندارد، فضای کشور را دگرگون کرده است و همین عوامل باعث برگزاری این هم‌اندیشی شده است.

وی با بیان اینکه محور دوم برگزاری هم‌اندیشی علمی قضات تجدیدنظر در مورد ساماندهی و شیوه برگزاری این جلسات است، گفت: فضای علمی که در تشکیلات قضایی است با پژوهشگاه قوه قضائیه ایجاد شد و قابلیت عرضه علمی را از نظر کمی و کیفی در دستگاه قضایی افزایش داده و از حیث شکل کار تدابیر آن بین محیط‌ های علمی و قضایی ایجاد شده است تا حقوقدانان با قابلیت‌های بالا بتوانند به همکاران دایمی ما تبدیل شوند و نقصی که در سال‌های گذشته در این زمینه وجود داشته برطرف شود و فاصله محیط‌ های علمی و قضایی کم شود.

رئیس شورای آموزش معاونت منابع انسانی قوه قضائیه افزود: جمع‌آوری سوالات و جلسات نقد رأی و کارهای پژوهشی، دوره‌های دانش افزایی را به خوبی تأمین می‌کند که در جلسه دومین هم‌اندیشی قضات تجدیدنظر، قضات دادگاه بدوی، کیفری، حقوقی و قضات تجدیدنظر و دادیاران حضور دارند و بر اساس نیاز برای شرکت در این جلسه دعوت شده‌اند.

ابراهیمیان گفت: موضوعاتی همچون آموزش قوانین جدید، نقد آرای قضایی و رویه‌ها و قوانین جدیدی که تصویب شده نیازمند توجه مسئولان آموزشی قوه قضائیه بوده که ما بر این موضوعات تمرکز کرده‌ایم. همچنین ملاحظات جنبه‌های انسانی و رعایت شئون قضات از دیگر اهداف برگزاری این جلسه بوده است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که با حمایت‌های مادی و معنوی رئیس قوه قضائیه و تأکیدات معاون منابع انسانی قوه قضائیه این جلسات به صورت منظم برگزار شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *