رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دختری از "افغانستان" برنده جایزه نقاشی جهانی شد

23:28 - 11 مهر 1396
کد خبر: ۳۵۴۱۲۹
برنامه جهانی غذا اعلام کرد که یک دختر افغان در مسابقات جهانی نقاشی کودکان این نهاد، جایزه این مسابقه را از آن خود کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل برنامه جهانی غذا (WFP) اعلام کرد: یک دختر افغان در مسابقات جهانی نقاشی کودکان این نهاد، جایزه این مسابقه را از آن خود کرده است.

این دختر که مریم نام دارد در این نقاشی، وضعیت مدرسه‌ای را که در آن در ولایت بادغیس درس می‌خواند، به تصویر کشیده است که کلاس‌های درسی کافی ندارد و شاگردان در فضای باز درس می‌خوانند.

برنامه جهانی غذا می‌گوید که نقاشی مریم احمدی، بیان‌کننده حالت کلاس وی است.

وحیدالله امانی، سخنگوی این نهاد در کابل به صدای آمریکا گفت: نقاشی مریم در بین ۱۲۰ نقاشی لیست شده از۲۲ کشور به ۲۰ بهترین راه پیدا کرده است، تحسین‌نامه‌ این نهاد که از رم فرستاده شده بود، به مریم تحویل داده شده است.

شعار امسال مسابقه جهانی نقاشی برنامه جهانی غذا صفر ساختن گرسنگی؛ آینده با غذا آغاز می‌شود در نظر گرفته شده است.

بر اساس اطلاعات این نهاد، از جمله ۴۰ نقاشی در افغانستان، پنج بهترین آن به دفتر مرکزی در رم ایتالیا فرستاده شده بود.

قرار است که نقاشی‌های این مسابقه در تقویم‌های دیواری برنامه جهانی غذا و کارت‌های تبریکی این نهاد در سراسر جهان منتشر شود.

بر اساس اطلاعات این نهاد، تمامی کسانی که در این مسابقه شرکت کردند، شاگردان مدرسه‌ای هستند که تحت پوشش برنامه غذا در مدرسه قرار دارند.

هدف این برنامه، بهتر ساختن سلامتی شاگردان و نگهداری آنها در مدارس در وضعیت دشوار خوانده شده است که تحت پوشش این برنامه ناشتا یا غذا به دست می‌آورند تا به خانواده ببرند.

آمار برنامه جهانی غذا نشان می‌دهد که ۱۶ میلیون شاگرد در ۶۰ کشور تحت پوشش برنامه غذا در مدارس قرار دارند.

برنامه جهانی غذا می‌گوید که مریم ۱۲ ساله و مدرسه وی در ولایت بادغیس به خاطر انجام چنین کار خلاق جوایزشان را از این نهاد به دست آوردند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *