شورای کارشناسی صدور اجازه تبلیغ یک کالا در رسانه ملی تشکیل شود/ شاخصههای سلامت قربانی تبلیغات و کسب جایزه میشود

: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: تبلیغات باهدف فروش یک کالا به ویژه در حوزه سلامت افراد با کمک مشوق مالی به عبارتی جایزه، موجب می شود تا اهمیت برخورداری یک ماده غذایی یا یک محصول از شاخصه های سلامت در سایه تبلیغات برای کسب جایزه و برنده شدن نادیده گرفته شود.
احمد آریایی نژاد در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی میزان، درباره تبلیغات مواد غذایی در صدا و سیما اظهار کرد: نباید رسانه ملی محلی برای هر نوع تبلغ و آگهی بدون کسب استانداردهای لازم باشد، این رسانه باید توجه بیشتری بر پذیرش آگهیهای خود داشته باشد، در حقیقت باید دستگاههای ناظر و کارشناسان تخصصی در این زمینه فعالیت کرده و با توجه به شاخصه ها و ویژگی هایی که یک محصول استاندارد باید داشته باشد اجازه تبلیغ به آن داده شود.
به گفته وی متاسفانه پخش برخی آگهیهای در صدا و سیما همچون چیپس، پفک و ... که جزو مواد غذایی کم ارزش و مضرر محسوب به شمار می روند، بیاعتمادی مردم را به رسانه ملی رقم میزند. بنابراین نباید در پخش آگهیهای تبلیغاتی خود این رسانه تنها به جنبه مالی موضوع فکر کند.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به این مطلب که تبلیغ اینگونه مواد غذایی در صداوسیما فقط سلامت جامعه را تهدید نمیکند، گفت: این موضوع به روان فرد و جامعه نیز آسیب میرساند.
آریایینژاد به انگیزه کسب جایزه با خرید یک محصول غذایی اشاره کرد و گفت: این مورد روحیه تن پروری را در جامعه پرورش میدهد. در واقع باعث میشود تا اهمیت سلامت و برخورداری غذایی یک محصول در سایه تبلیغات برای کسب جایزه برای برنده شدن و کسب پول بدون کار و تلاش نادیده گرفته شود.

