قم سالانه میزبان نزدیک به ۲۳ میلیون زائر است

8:01 - 20 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۷۴۹۱
دسته بندی: سیاست ، عمومی
استاندار قم گفت: در مجموع و به طور میانگین، قم سالانه میزبان نزدیک به ۲۳ میلیون زائر است که تعداد نزدیک به ۳ میلیون نفر آنان نیز زائران غیر ایرانی هستند.
صادقیسیدمهدی صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی درخصوص اقدامات استانداری برای افزایش رفاه زائران دراین استان، بیان‌کرد: با توجه به بررسی‌ها و آسیب شناسی‌های صورت گرفته نبود اماکن اقامتی مکفی و پارکینگ از عمده چالش‌های اصلی حوزه زیارت بود.

وی ادامه داد: استانداری برای ایجاد اماکن اقامتی و پارکینگ‌های مورد نیاز برای مسافران شهر قم، جلسات زیادی برگزار کرد تا با استفاده ازظرفیت‌های قانونی خود با احداث پارک‌سوار‌ها و پارکینگ‌های طبقاتی شهرداری در هسته مرکزی شهر و نیز پارکینگ‌های متعدد در مسجد مقدس جمکران براین مشکل فائق شود.

استاندار قم با بیان اینکه از دیگر اقدامات صورت گرفته در استان با هدف ایجاد بستر ارائه خدمت مطلوب به زائرین شکل گیری و ارتقاء ساختار ستاد تسهیلات زائرین و همپوشانی آن با دستورالعمل کشوری ستاد خدمات سفر بود، تاکید کرد: با عضویت کلیه دستگاه‌های اجرایی استان و با هدف تجمیع ظرفیت‌های دستگاه اجرایی و خدمت رسانی به زائرین، تلاش شد تا خدمات کیفی مناسبی به زائران و مسافران در ایام و مناسبت‌های زائر پذیر صورت بگیرد.

صادقی افزود: طی چند سال اخیر با حمایت‌های استانی رویکرد ساخت و ایجاد زائرسرا در حرم مطهر، مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرکه شکل گرفته که مجموع این اقدامات به همراه فعالیت‌های بسیار خوب شهرداری قم در آماده سازی بوستان‌ها و کمپ‌ها جهت استراحت زائران، بستر لازم برای افزایش میزان ماندگاری مسافران در شهر قم را فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: کمیته اسکان ستاد تسهیلات با برنامه‌ریزی و بهره گیری مؤثر از ظرفیت حسینه ها، مساجد، مدارس و دیگر مکان ها، توانست بستر مناسبی را به خصوص در مناسبت‌ها جهت اسکان زائران مهیا کند.

استاندار قم در ادامه با اشاره به آمار حضور زائرین و مسافران به استان قم گفت: در نوروز امسال حدود ۱۲ونیم میلیون نفر به استان سفرکرده اند که از این تعداد حدود ۱۰ونیم میلیون نفر در شهر قم اقامت گزیده اند. این رقم رشد میانگین ۱۰ درصدی ورودی مسافران به استان و شهر قم را نشان می‌دهد.

صادقی در عین حال تاکید کرد: در مجموع و به طور میانگین، قم سالانه میزبان نزدیک به ۲۳ میلیون زائر است که تعداد نزدیک به ۳ میلیون نفر آنان نیز زائران غیر ایرانی هستند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *