رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

همزیستی عجیب مردم آمستردام با مرغان ماهی‌خوار+عکس

16:18 - 19 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۷۳۹۸
در سال‌های اخیر تعداد زیادی از مرغ‌های ماهی‌خوار خاکستری به گونه‌ای با زندگی شهری ادغام شده‌اند که بعید به نظر می‌رسد این پرندگان به راحتی پایتخت هلند را ترک کنند.

به گزارش گروه فضای مجازی ، در طول دهه های اخیر تعداد زیادی از مرغ‌های ماهیخوار خاکستری به آمستردام هجوم آورده اند و به گونه ای با زندگی شهری ادغام شده اند که بعید به نظر می رسد این پرندگان به راحتی پایتخت هلند را ترک کنند.

مرغهای ماهیخوار خاکستری در پایتخت هلند به زندگی شهری کاملا عادت کرده اند. شاید تصور این مطلب برای ساکنان یک شهر سخت باشد که به جای کلاغ در شهرشان «مرغ ماهیخوار» ببینند!

هر ساله صدها مرغ ماهیخوار در فصل زمستان برای پیدا کردن غذا و پناهگاه به شهر آمستردام پناه می آورند. آنها گاهی به سراغ غذاها و آشغالهای مرغ و ماهی سطل های زباله می روند و گاهی زمانی طولانی را در نزدیکی درب فروشگاههای بزرگ یا مغازه ها سپری می کنند.

در شرق آمستردام، مرغهای ماهیخوار اغلب در اطراف غرفه های بازار دیده می شوند. تعداد این پرندگان در آمستردام آنقدر زیاد است که گاهی عکاسان برای ثبت رکورد بیشترین مرغ ماهیخوار در یک عکس مسابقه می گذارند و بیشترین رکورد 29 پرنده در یک عکس بوده است. حتی یک مستند هم درباره آنها ساخته شده است.

مرغ ماهیخوار معمولا اغلب در رودخانه ها و دریاچه ها غذا شکار می کنند، اما ظاهرا در شهر آمستردام غذای بیشتری نصیبشان می شود. حتی بعضی از ساکنان شهر آمستردام به آنها غذا می دهند.

هلند دارای بیشترین تعداد خاکستری مرغ ماهیخوار در شمال اروپا است. این پرندگان عمدتا لانه خود را روی شاخه های درختان در پارک های شهر ایجاد می کنند.

تصاویر زیر نمونه ای از حضور این پرندگان در پایتخت هلند است:

منبع: شهر فردا

 : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


برچسب ها: هلند آمستردام

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *