انتقاد نهاد‌های حقوق بشری از کاهش کمک هزینه‌های مسکن در کانادا

8:23 - 15 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۶۰۷۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دو نهاد حقوق بشری در کانادا با انتشار بیانیه‌ای از سیاست‌های جدید دولت کانادا درخصوص کاهش کمک هزینه مسکن انتقاد کردند و آن را زمینه ساز بی خانمانی بیشتر شهروندان دانسته اند.

انتقاد نهاد‌های حقوق بشری از کاهش کمک هزینه‌های مسکن در کانادابه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از مرکز پایش ستاد حقوق بشر، سیاست‌های مسکن در کانادا با تغییر هر دولت، جذاب‌تر می‌شود؛ این در حالی است که فقط شکل آن تغییر می‌کند؛ ولی در عمل همان مشکلات همیشگی همواره باقی می‌ماند.

بر همین اساس، دو نهاد حقوق بشری به نام‌های "اتحادیه حق مسکن" و "فقر را ریشه کن کنیم" با انتشار بیانیه‌ای نسبت به سیاست‌های جدید دولت کانادا درخصوص کاهش کمک هزینه مسکن انتقاد نموده و آن را زمینه ساز بی خانمانی بیشتر شهروندان دانسته است.

در این بیانیه با اشاره به اینکه اقشار کم درآمد، سالیان متمادی از این کمک هزینه برای تامین سرپناه‌هایی هر چند؛ نه چندان خوب استفاده می‌کردند، آمده است: دولت تصمیم به قطع این کمک هزینه کرده است که می‌تواند سبب بحران مسکن در کشور شود.

در طرح جدید، دولت با تغییر استاندارد‌های تعیین شده برای افراد مستحق دریافت کمک هزینه، سطح درآمد تعیین شده برای هر خانوار جهت دریافت کمک هزینه را بسیار پایین آورده که به موجب آن بسیاری از خانواده‌های کم درآمد که پیش از این مشمول دریافت این طرح می‌شدند از دریافت کمک هزینه محروم شده اند.

در این بیانیه از دولت خواسته شده با توجه به اینکه با تصویب طرح مذکور، در صورت عدم بی خانمانی، خانواده‌های کم درآمد مجبور خواهند شد از سایر هزینه‌های ضروری زندگی مانند پوشاک و بهداشت و یا حتی غذای خود برای تامین هزینه مسکن استفاده کنند، فورا طرح مذکور را متوقف و به ارائه کمک‌های خود به خانوار‌های کم درآمد ادامه دهد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *