رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آغاز اجرای طرح نظارت بر نوشت افزار از نیمه دوم شهریورماه

12:41 - 12 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۵۳۹۳
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
مدیرکل نظارت بر کالاهای غیرفلزی با اعلام زمان آغاز طرح نظارت بر نوشت افزار گفت: مردم شکایات خود را از طریق شماره ۱۲۴ اطلاع دهند.

 به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، محمدحسین مولاخواه مدیرکل نظارت بر کالاهای غیرفلزی سازمان حمایت در خصوص همکاری دستگاه‌های مختلف در راستای نظارت بر نوشت افزار خاطرنشان کرد: قوانین و مقررات در این زمینه مشخص شده است و درسازمان صنعت، معدن و تجارت کمیسیون تنظیم بازاری در استان‌ها شکل خواهد گرفت که تا نیمه دوم شهریور ماه هماهنگی‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی افزود: باتوجه به برنامه ریزی‌های انجام شده سعی بر این است که اولویت در وهله اول رسیدگی به شکایات توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت باشد و نظارت از نیمه دوم شهریور ماه آغاز خواهد شد.

مولاخواه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نظارت چگونه انجام می‌شود اظهار کرد: نیاز است از پتانسیل ناظر‌های افتخاری معرفی شده به استان‌ها استفاده شود و بخشی هم از طریق تلفن ۱۲۴ که شکایات و گزارش‌های مردمی هستند می‌تواند به این نظارت کمک کند.

مدیرکل نظارت بر کالاهای غیرفلزی در رابطه با راه‌های دیگر ارتباطی مشتریان برای شکایت از واحد‌های صنفی متخلف خاطرنشان کرد: به غیر از تلفن‌های ۱۲۴ افراد با ارسال پست الکترونیکی به سازمان و مراجعه به سازمان حمایت از مصرف کنندگان می‌توانند شکایت را اعلام کنند و در صورت اعلام مشخصات تماس، نتیجه شکایات به آن‌ها گزارش داده خواهد شد.

وی در ارتباط با نوشت افزار‌هایی که طرح و نماد اسلامی ندارد گفت: مشارکت با سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان استاندارد و سازمان‌های صنفی در این زمینه انجام شده است و طی گشت‌های مشترک در این زمینه با متخلفان برخورد خواهد شد.

مولاخواه با بیان اینکه باید قیمت بر روی کالا‌ها به طور واضح درج شود گفت: مصرف کنندگان از فروشنده می‌توانند درخواست فاکتور کنند و فروشنده باید آن را تحویل خریدار دهد.

مدیرکل نظارت بر کالاهای غیرفلزی سازمان حمایت افزود: در راستای تشخیص کالای قاچاق نیز بهتر است فروشندگان فاکتور محصولات خود را در واحد صنفی خود داشته و در صورت نیاز به ماموران نظارتی ارائه دهند تا با مشکلی روبرو نشوند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *