رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش تعداد پرونده های کمیسیون ماده 100/ جلوگیری از احتمال پرداخت رشوه در کمیسیون ماده 100

11:46 - 05 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۳۱۱۳
رئیس شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر با افزایش تعداد پرونده های کمیسیون ماده 100 مواجه هستیم و همین موضوع سبب می شود اعضای حاضر در این کمیسیون نظارت جدی تری بر تخلفات داشته باشند.

افزایش تعداد پرونده های کمیسیون ماده 100/ جلوگیری از احتمال پرداخت رشوه در کمیسیون ماده 100به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، محسن هاشمی در دورمین جلسه شورای پنجم شهر تهران گفت: در قانون شهرداری ها، کمیسیون ماده 100 برای بررسی و جلوگیری از فعالیت سازندگان بی قانون تشکیل شد.
وی افزود: در اجرای قانون به درستی عمل نشده و این به این خاطر بوده که شهرداری ها نیازمند درآمدهای مالی بوده اند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افزایش تعداد پرونده های کمیسیون ماده 100 اظهارکرد: تعداد پرونده های کمیسیون ماده 100 هر روز افزایش یافته و باید به این موضوع توجه شود که از تخلفات ساختمانی از ابتدای ساخت و سازها جلوگیری شود.

هاشمی تاکیدکرد: قانون پیش بینی کرده که از یک دوم تا سه برابر قیمت منطقه ای جریمه در نظر گرفته شود و این موضوع سبب می شود که فساد ایجاد شود.

وی ادامه داد: قانون گذار دست کمیسیون ماده 100 را باز گذاشته است و همین موضوع شرایط را برای احتمال گرفتن رشوه پیش می آورد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران خواستار نظارت نمایندگان شورا در کمیسیون ماده 100 بر تخلفات شد و خاطرنشان کرد: افرادی که می خواهند عضو کمیسیون ماده 100 شوند باید مراقبت داشته باشند. حضور نمایندگان شورا در کمیسیون ماده 100 می تواند شبهه هایی را به همراه داشته و سبب آبرو ریزی برای شورای شهر شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *