انگلیس متعهد به پرداخت صورتحساب مالی برگزیت است

0:29 - 05 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۲۹۶۴
مساله صورتحساب مالی انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا و مبلغ آن یکی از مسائل دشوار در مذاکرات برگزیت است .

به گزارش گروه بین‌الملل ،آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان گفت پرداخت صورتحساب مالی جزء تعهدات انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا است و تکلیف این مساله پیش از خروج انگلیس (از اتحادیه اروپا) باید مشخص شود. وی در عین حال اذعان کرد که این 'موضوعی بسیار دشوار' است.

مرکل روز شنبه در پیام هفتگی خود تاکید کرد: پرداخت این صورتحساب تعهد انگلیس است و چیزی مانند جریمه نیست و چنین نگاهی گمراه کننده است؛ هر چند ما هنوز در مراحل اولیه مذاکرات هستیم.


مساله صورتحساب مالی انگلیس برای خروج از اتحادیه اروپا و مبلغ آن یکی از مسائل دشوار در مذاکرات برگزیت است . دفتر 'ترزا می' نخست وزیر انگلیس در ماه ژوییه اذعان کرد که این کشور صورتحسابی برای پرداخت خواهد داشت اما تاکید کرد که 'خواستار حل و فصل عادلانه حقوق و تعهدات انگلیس ' است . دولت انگلیس از ذکر هرگونه رقمی در این خصوص خودداری کرده هر چند برخی تحلیلگران رقم صورتحساب را تا حد 100 میلیارد یورو نیز برآورد می کنند هر چند مقامات اتحادیه اروپا نیز مبلغی را مطرح نکرده اند. یک سخنگوی دفتر نخست‌وزیری انگلیس اواسط مرداد ماه ضمن رد تمایل این کشور به پرداخت 40 میلیارد یورو برای خروج این کشور از اتحادیه اروپا اعلام کرد که این رقم 'گمانه‌زنی و غیرواقعی' است.


صدر اعظم آلمان همچنین خاطرنشان کرد: صرفنظر از مساله توافقهای مربوط به برگزیت ، مذاکرات آینده درباره بودجه اتحادیه اروپا به علت کم شدن یکی از کشورهای اصلی مشارکت کننده در بودجه این اتحادیه ، بسیار دشوار خواهد بود .


به نوشته مطبوعات انگلیس، مذاکره‌کنندگان انگلیسی به این نتیجه رسیده‌اند که اتحادیه اروپا تحت هیچ شرایطی حاضر نیست تا پیش از روشن شدن وضعیت حقوق شهروندان اروپایی ساکن انگلیس، وضعیت مرزی دو ایرلند در پسا برگزیت و هزینه خروج این کشور از اتحادیه اروپا، در ارتباط با همکاری‌های تجاری گفت‌وگو کنند. اتحادیه اروپا اواخر مرداد ماه اولین پیشنهاد رسمی انگلیس برای سامان دادن به روابط تجاری لندن با این اتحادیه پس از برگزیت را رد و تاکید کرد که پیش از بحث درباره آینده روابط، باید شرایط خروج انگلیس مشخص شود.


اظهار نظر مرکل در حالی مطرح شده که مذاکرات برگزیت قرار است روز دوشنبه 6 شهریور (28 اوت) در بروکسل از سر گرفته شود و به نظر نمی رسد دو طرف زمینه زیادی برای رسیدن به تفاهم در خصوص موضوعات کلیدی داشته باشند. مذاکرات ماه ژوییه گذشته میان اتحادیه اروپا و انگلیس، در حالی به پایان رسید که بر اساس گزارش‌های منتشر شده، دو طرف بر سر نیمی از موضوعات با یکدیگر اختلاف‌نظر داشتند. وضعیت حقوق شهروندان اروپایی ساکن انگلیس، هزینه خروج این کشور از اتحادیه اروپا و بحث مرزبندی دو ایرلند پس از برگزیت ازجمله محورهای اصلی مذاکرات برگزیت به شمار می‌رود. مردم انگلیس در همه پرسی سال گذشته به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا رای دادند و به دنبال آن نخست وزیر انگلیس در ماه مارس گذشته در نامه ای به دونالد توسک رئیس شورای اروپا تمایل کشورش به خروج از اتحادیه اروپا را اعلام کرد. مذاکرات برگزیت بطور رسمی در 19 مارس امسال آغاز شد و دو طرف باید تا مارس 2019 به توافق نهایی دست یابند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *