کوشنر و محمودعباس به منظور از سرگیری مذاکرات سازش، با یکدیگر دیدار کردند

2:19 - 04 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۲۵۷۶
هیاتی از کاخ سفید به ریاست جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد ترامپ روز گذشته وارد رام الله شد تا با مقام های فلسطینی و رژیم صهیونیستی درباره از سرگیری مذاکرات سازش گفت وگو کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل ،جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله دیدار و درباره از سرگیری مذاکرات سازش بحث و تبادل نظر کردند.

به گزارش روز جمعه شبکه خبری الجزیره، هیاتی از کاخ سفید به ریاست جرد کوشنر داماد و مشاور ارشد ترامپ روز گذشته وارد رام الله شد تا با مقام های فلسطینی و رژیم صهیونیستی درباره از سرگیری مذاکرات سازش گفت وگو کنند. این مذاکرات از سال 2014 تاکنون به حالت تعلیق در آمده است.


محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار با کوشنر گفت که ما از تلاش های ترامپ رئیس جمهوری که از آغاز بر تلاش برای تحقق توافق سازش تاریخی (در فلسطین) تاکید کرده بود، قدردانی می کنم. این مساله سخت و پیچیده است، اما در برابر تلاش های انجام شده غیر ممکن وجود ندارد.


وی افزود: هیات آمریکایی برای تحقق صلح تلاش می کند. ما نیز همراه آن برای دستیابی به صلح تلاش می کنیم.
کوشنر پیش از این، با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تل آویو دیدار کرد و گفت: ترامپ پایبند دستیابی راه حلی به شدت به دستیابی به راه حلی که زمینه را برای دستیابی به صلح در منطقه فراهم کند، پایبند است.


کوشنر همچنین مناسبات میان آمریکا و رژیم صهیونیستی را در بالاترین سطح خواند.


سفر کوشنر به منطقه در حالی صورت می گیرد که جریان های ملی و اسلامی فلسطین با برپایی تظاهرات در رام الله، خواستار توقف سیاست های جانبدارانه آمریکا از اسرائیل و پایان دادن به فشارها بر تشکیلات خودگردان شدند.
جیسون گرینبلت فرستاده ویژه کاخ‌سفید در امور خاورمیانه، دینا پاول معاون مشاور امنیت ملی و دیوید فریدمان سفیر آمریکا در تل آویو در هیات کاخ سفید حضور داشتند.


خبرنگار الجزیره در رام الله پیشتر به نقل از مسئولان فلسطینی گزارش داد: انتظار نمی رود که دیدار این هیات آمریکایی از فلسطین نتیجه ای در بهبود وضعیت موجود داشته باشد. با این وجود مسئولان فلسطینی می خواهند موضع آمریکا و اسرائیل را درباره از سرگیری مذاکرات سازش مبتنی بر راه حل تشکیل دو دولت و نیز موضع واشنگتن درباره پایان دادن به شهرک سازی ها را بشنوند.


کوشنر و هیات همراه برای رایزنی درباره سرگیری مذکرات سازش میان فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی امروز وارد فلسطین اشغالی شدند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *