رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

انحصارطلبی در حکومت وحدت ملی دلیل اصلی "بحران جاری افغانستان" است

21:21 - 29 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۰۶۲۷
معاون دوم ریاست اجرایی افغانستان در دیدار با سفیر و نماینده ویژه اتحادیه اروپا انحصار‌طلبی در دولت را عامل بحران کنونی این کشور دانست و اظهار کرد که در صورت تغییر رفتار دولت این وضعیت بهبود می‌یابد.

به گزارش سرویس بین الملل دفتر مطبوعاتی معاون دوم ریاست جمهور افغانستان اعلام کرد که «محمد محقق» با «فرانس مایکل میلبن» سفیر و نماینده اتحادیه اروپا در افغانستان در اقامتگاه خود دیدار کرده است.

وی در این دیدار اظهار کرد که اعتماد مردم افغانستان نسبت به حکومت وحدت ملی از بین رفته و این اعتماد در صورتی باز خواهد گشت که انحصار‌طلبی و تمامیت‌خواهی پایان یابد و روند مشارکت ملی و احترام حقوق به دیگران در عمل نیز اجرایی شود.

رئیس حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان وضعیت کنونی این کشور را شکننده دانست.

محقق ادامه داد که نزاع بر سر بقا و یا حذف برخى مولفه‌هاى مهم حکومت وحدت ملى از صحنه سیاسى افغانستان، بر اوضاع نا بسامان امنیتى تاثیرات ویرانگر و منفى گذاشته تا حدى که بسیارى از شهرستان‌ها در وضعیت ناامنی قرار دارد و یا در آستانه سقوط است.

وی افزود که با این حال در صورت تغییر رفتار حکومت این وضعیت بازگشت‌پذیر و قابل جبران خواهد شد.

نماینده ویژه اتحادیه اروپا نیز در این دیدار بر برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه و همچنین توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی تاکید کرد.

میلبن در این دیدار گفت که برگزاری شفاف انتخابات ریاست جمهورى آینده می‌تواند اعتماد جامعه جهانى را براى تعهد و کمک به افغانستان جلب کند.

پیش از این نیز «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان بارها از سوی بسیاری از چهره‌های سیاسی، اعضای شورای ملی و حتی مقامات حکومتی متهم به انحصارطلبی و استبداد شده است.

به باور آنها انحصارگرایی غنی زمینه افزایش ناامنی‌ها در این کشور را فراهم ساخته است.

عطامحمد نور والی بلخ، ژنرال «عبدالرشید دوستم» معاون اول ریاست جمهوری و محمد محقق معاون دوم رئیس اجرایی دولت افغانستان، اشرف غنی را به انحصارطلبی متهم کرده و ائتلافی را تحت عنوان شورای عالی ائتلاف نجات افغانستان تشکیل دادند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *